Zihinsel engelli bireylere kavram öğretiminde kullanılan etkili öğretim yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sarı, Hakan | |
dc.contributor.author | Metin, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:25Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297126 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı zihinsel yetersizliği bulunan bireylere geometrik cisimlerden küp ve silindir kavramlarının öğretilmesinde Gagne yöntemi ile Merrill ve Tennyson yöntemlerinin etkililiklerinin ortaya çıkarılmasıdır. Ayrıca zihinsel yetersizliği olan bireylerin öğrenmelerini sürdürmelerindeki etkililiği ve genellemeye olan etkileri karşılaştırılmıştır. Araştırmada Tek Denekli Araştırmalardan Uyarlamalı Dönüşümlü Uygulamalar Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubu Samsun ilindeki özel eğitim merkezine devam eden orta derecede zihinsel yetersizliğide olan bir erkek bir kız öğrenci denek olarak seçilmiştir. Araştırmada iki öğrencide kavram öğrenmede ve sürdürmede Gagne ve Merril-Tennyson yöntemlerinin etkililik açısından farklılaşmadığı, genelleme açısından yapılan değerlendirmede ise öğrencilerin öğrenmelerini farklı materyal, ortam ve kişilerde de devam ettirdikleri gözlenmiştir. Ayrıca iki öğrencide Gagne yöntemine göre yapılan öğretimin Merrill ve Tennyson yöntemiyle yapılan öğretime göre daha az süre aldığı ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study was to investigate the effectiveness and efficiency of Gagne and Merrill and Tennyson techniques on teaching two geometric concepts (forexample, cube and cylinder) to individuals with intellectual disabilities. Participants of the study were two students (one male and one female) with moderate intellectual disabilities who were attending to a Special Education Center in Samsun, Turkey. An adapted alternating treatments design was used to examine effectiveness and efficiency of two techniques. In addition, generalization and maintenance effects were evaluated. The results of the study showed no difference between Gagne and Merrill ve Tennyson techniques regarding their effectiveness on acquisition and maintenance of the two geometry concepts. The participants children were able to generalize the concepts they learned to different materials, settings, and individuals. With respect to efficiency of two techniques, children learned the target concepts faster when Gagne technique was used. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zihinsel engelli bireylere kavram öğretiminde kullanılan etkili öğretim yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Comparative analysis of effective teaching methods used in the concept of education for the mentally disabled individuals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Mentally retardation | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 10066135 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407547 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |