Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçbeker Eid, Beyhan Nazlı
dc.contributor.authorAri, Halime
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:18Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297104
dc.description.abstractBu çalışmada, bir okul öncesi özel eğitim kurumunda uygulanan tersine kaynaştırma uygulamasının nasıl yapıldığı ve bu durumun ilköğretime hazırlığa etkisi incelendi. Çalışmada, bir okul öncesi özel eğitim kurumunda tersine kaynaştırma uygulamasının ilköğretime hazırlığa etkisinin belirlenmesi amaçlandı. Araştırmaya öğretmenler, veliler ve öğrenciler katıldı.Araştırmada nitel araştırma modellerinden örnek olay (durum) deseni kullanıldı. Araştırma verileri gözlem, görüşme, anket ve doküman inceleme yoluyla toplandı. Verilerin toplanmasında kullanılan bu yöntemler, araştırmanın konusu olan tersine kaynaştırma uygulamalarını yakından incelemeye ve daha iyi anlamaya olanak verirken, öğrencilerin ilkokula hazır olma durumları da tespit edilmiş oldu. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanıldı. Elde edilen verilerin analizi ve yorumlanmasında, katılımcıların tecrübeleri ve görüşleri üzerinde duruldu. Bu çalışmada toplanan verilere sıklıkla görüşmelerden doğrudan alıntılar yapılarak yer verildi. Araştırmanın yapıldığı okulda anaokulunun hedef ve programının öğrencilere uyarlanarak uygulandığı görüldü. Tersine kaynaştırma uygulamalarının çocukların ilkokula hazırlık çalışmalarında en çok sosyal ve duygusal gelişimlerini artırmada rol oynadığı tespit edildi. Tersine kaynaştırma uygulamalarına ilişkin öğretmen ve velilerin yeterince bilgiye sahip olmadıkları görüldü. Bununla birlikte, öğretmenler ve velilerin okullarında tersine kaynaştırmanın iyi bir biçimde uygulandığına ve olumlu etkilerinin olduğuna inandıkları bulundu.
dc.description.abstractIn this study how a reverse inclusion program is conducted and applied in a preschool special education institute and its effects on the primary school readiness have been examined. The effects of reverse inclusion program / practice in a special education preschool on the primary school readiness has been the scope of the study. The teachers, parents and students have participated in the study. In the research, one of the qualitative research methods, the case study design has been used. The data of the research have been obtained through observations, interviews, questionnaire surveys and documents' analysis. The use of these methods in order to collect the data have contributed to a closer look and better understanding of the reverse inclusion practices as well as the determination of the readiness of the students for the primary school. The descriptive analysis approach has been used to analyze the data. The analysis and interpretation of the data have focused on the experiences and perspectives of the participants The direct quotes from the interviews with the participants have often been cited in the study. In this study it has been observed that the aim and the program of the preschool where the research is conducted are applied by adapting to the students. It has been determined that the reverse inclusion practices have played the most important role in supporting the children's social and emotional developments during the preparation process for the primary school. It has been found that the teachers and the parents do not have adequate information about the reverse inclusion practices. However, both the parents and the teachers believe that the reverse inclusion program is applied properly and it has positive effects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBir okul öncesi özel eğitim kurumunda tersine kaynaştırma uygulamasının ve ilkokula hazırlığa etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeA case study of reverse inclusion practice and its effects on primary school readiness in a pre-school special education institute
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-07
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmInstruction systems
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.identifier.yokid10097676
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425165
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess