Bir okul öncesi özel eğitim kurumunda tersine kaynaştırma uygulamasının ve ilkokula hazırlığa etkilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Koçbeker Eid, Beyhan Nazlı | |
dc.contributor.author | Ari, Halime | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:18Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2019-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297104 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, bir okul öncesi özel eğitim kurumunda uygulanan tersine kaynaştırma uygulamasının nasıl yapıldığı ve bu durumun ilköğretime hazırlığa etkisi incelendi. Çalışmada, bir okul öncesi özel eğitim kurumunda tersine kaynaştırma uygulamasının ilköğretime hazırlığa etkisinin belirlenmesi amaçlandı. Araştırmaya öğretmenler, veliler ve öğrenciler katıldı.Araştırmada nitel araştırma modellerinden örnek olay (durum) deseni kullanıldı. Araştırma verileri gözlem, görüşme, anket ve doküman inceleme yoluyla toplandı. Verilerin toplanmasında kullanılan bu yöntemler, araştırmanın konusu olan tersine kaynaştırma uygulamalarını yakından incelemeye ve daha iyi anlamaya olanak verirken, öğrencilerin ilkokula hazır olma durumları da tespit edilmiş oldu. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanıldı. Elde edilen verilerin analizi ve yorumlanmasında, katılımcıların tecrübeleri ve görüşleri üzerinde duruldu. Bu çalışmada toplanan verilere sıklıkla görüşmelerden doğrudan alıntılar yapılarak yer verildi. Araştırmanın yapıldığı okulda anaokulunun hedef ve programının öğrencilere uyarlanarak uygulandığı görüldü. Tersine kaynaştırma uygulamalarının çocukların ilkokula hazırlık çalışmalarında en çok sosyal ve duygusal gelişimlerini artırmada rol oynadığı tespit edildi. Tersine kaynaştırma uygulamalarına ilişkin öğretmen ve velilerin yeterince bilgiye sahip olmadıkları görüldü. Bununla birlikte, öğretmenler ve velilerin okullarında tersine kaynaştırmanın iyi bir biçimde uygulandığına ve olumlu etkilerinin olduğuna inandıkları bulundu. | |
dc.description.abstract | In this study how a reverse inclusion program is conducted and applied in a preschool special education institute and its effects on the primary school readiness have been examined. The effects of reverse inclusion program / practice in a special education preschool on the primary school readiness has been the scope of the study. The teachers, parents and students have participated in the study. In the research, one of the qualitative research methods, the case study design has been used. The data of the research have been obtained through observations, interviews, questionnaire surveys and documents' analysis. The use of these methods in order to collect the data have contributed to a closer look and better understanding of the reverse inclusion practices as well as the determination of the readiness of the students for the primary school. The descriptive analysis approach has been used to analyze the data. The analysis and interpretation of the data have focused on the experiences and perspectives of the participants The direct quotes from the interviews with the participants have often been cited in the study. In this study it has been observed that the aim and the program of the preschool where the research is conducted are applied by adapting to the students. It has been determined that the reverse inclusion practices have played the most important role in supporting the children's social and emotional developments during the preparation process for the primary school. It has been found that the teachers and the parents do not have adequate information about the reverse inclusion practices. However, both the parents and the teachers believe that the reverse inclusion program is applied properly and it has positive effects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bir okul öncesi özel eğitim kurumunda tersine kaynaştırma uygulamasının ve ilkokula hazırlığa etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | A case study of reverse inclusion practice and its effects on primary school readiness in a pre-school special education institute | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-07 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Instruction systems | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Special education institutions | |
dc.identifier.yokid | 10097676 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425165 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |