Show simple item record

dc.contributor.advisorPilten, Pusat
dc.contributor.authorEbret, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:11Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297073
dc.description.abstractBu çalışma etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının literatürde öngörüldüğü biçimde doğru ve etkili uygulamalarının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları ile ilişkisi üzerine yapılandırılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın ana problemi `3. sınıf öğrencilerinin etkinlik temelli matematik öğretimi yaklaşımının problem çözme becerisine ve matematiğe ilişkin tutumlarına etkisi var mıdır?` olarak belirlenmiştir. Bu soruların cevaplarının ortaya konulması amacıyla araştırma ön test - son test, deney kontrol gruplu deneysel modelde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında Konya ili merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunun iki farklı şubesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Deney grubunda literatüre bağlı biçimde düzenlenmiş `etkinlik temelli öğrenme prensiplerinin uygulanması`, kontrol grubunda ise `öğretim programına bağlı kalarak, ders kitabında yer alan etkinliklerin gerçekleştirilmesi` sağlanmıştır. Deneysel sürecin başında ve sonunda ön test ve son test olarak öğrencilerin rutin ve rutin olmayan problemleri çözebilme düzeylerini belirleme amacıyla `Problem Çözme Becerileri Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Buna ek olarak öğrencilerin matematik dersine ilişkin tutumlarını ortaya koymak için literatürden alınan ve geçerlik ve güvenirlik çalışmaları araştırmacı tarafından tekrar değerlendirilen, `Matematik Tutum Ölçeği` ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Belirtilen ölçeklerden elde edilen verilerin karşılaştırılmasında bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları deney ve kontrol grubu öğrencilerinin problem çözme becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir artış olduğunu göstermektedir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise öğrencilerin matematiğe ilişkin tutumlarında yine deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olmasıdır.
dc.description.abstractThe present study is based on the effects of correct and effective practice as projected in the literature of activity based learning approach on primary school 3rd grade students' problem solving skills and attitudes towards mathematics. In this context, the main problem of the present research was set as `Does activity based mathematics teaching approach affect 3rd grade students' problem solving skills and attitudes towards mathematics?`. In order to find out the answers to these questions, the present research was designed in pre-test-post-test, experiment and control group experimental model. The work group of the research was formed with students who study at two different classes of the same grade at a primary school in the provincial centre of Konya in 2014-2015 educational year. `Activity based learning principles` as arranged in accordance with literature were practiced with experiment group, while `activities included in the course book in accordance with regular curricular` were practiced in the control group. Before and after the experiment process, `Problem Solving Skills Evaluation Scale` was implemented on the students in order to determine their problem solving levels. Additionally, `Mathematics Attitude Scale`, which was obtained from the literature and revised by the researcher was also conducted on students as pre-test and post-test. T-test for dependent and independent groups were utilised to compare the data obtained from scales mentioned above. Research findings presented a significant increase in problem solving skills of experiment and control group students, in favour of the experiment group. Another finding of the research is that, there is a significant difference between experiment and control group students in terms of the changes in their attitudes towards mathematics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkinlik temelli matematik öğretiminin 3. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve matematiğe ilişkin tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of activity based mathematics teaching on 3rd grade students' problem solving skills and attitudes towards mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmActivity based teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.identifier.yokid10109206
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430692
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess