Show simple item record

dc.contributor.advisorEmiroğlu, Seyit
dc.contributor.authorTopbaş, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:09Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297070
dc.description.abstractBu çalışmada Sema Maraşlı'nın masalları değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Bu amaçla Sema Maraşlı'nın dört adet masal kitabında bulunan seksen iki adet masalı, öğretim programlarında yer alan değerler göz önünde bulundurularak oluşturulan değer listesinde bulunan otuz iki adet değere göre incelenmiştir. Araştırmada Sema Maraşlı'nın masal kitaplarında bu değerlerin nasıl ve ne oranda yer aldığı ve masalların değerler eğitiminde nasıl kullanılabileceğinin ortaya koyulması amaçlanmıştır.Verilerin analizinde doküman incelemesi yöntemi ve betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Analiz çerçevesi olarak belirlenen otuz iki adet değer, masallar incelenerek tespit edilmiş, daha sonra değerlerin bulunduğu kısımlar doğrudan alıntılanarak, değer başlıkları altında yorumlanmış ve sonuçlara ulaşılmıştır.Sema Maraşlı'nın incelenen masallarında en çok sevgi, aile birliğine önem verme, yardımseverlik, nezaket değerlerinin yer aldığı görülürken, masallarda en az bağımsızlık, sabır, özgürlük, merhamet ve fedakârlık değerlerinin yer aldığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Değerler, Değerler Eğitimi, Sema Maraşlı, Masal.
dc.description.abstractThis study was examined Sema Maraşlı's tales from the point of view of values education. For this purpose, eighty-two tales found in four tale books of Sema Maraşlı were examined according to the thirty-two values in the value list compiled by taking into consideration the values in guidelines for value education and into consideration the values in the curricula. This study was aimed to reveal how and at what rate these values are found in Sema Maraşlı's tale books, and how these tales will be used in values education.Document analysis method and descriptive analysis approach were used to analyze the data. According to thirty-two values determined as the analysis framework, firstly, a record of tale was proved by examining and then by directly quoting sections where the values find, they were interpreted under the value titles, and conclusions were reached.It was determined in the inspected tales that Sema Maraşlı mostly dealt with the values of love and unity of family, helpfulness and benevolence while she at the least dealt with the values of independence, patience, freedom, compassion and dedication. Keywords: Values, Values Education, Sema Maraşlı, Taleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSema Maraşlı`nın masallarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamining Sema Maraşlı's tales from the point of view of values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmMaraşlı, Sema
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10095821
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425170
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess