Sema Maraşlı`nın masallarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Emiroğlu, Seyit | |
dc.contributor.author | Topbaş, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:09Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297070 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Sema Maraşlı'nın masalları değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Bu amaçla Sema Maraşlı'nın dört adet masal kitabında bulunan seksen iki adet masalı, öğretim programlarında yer alan değerler göz önünde bulundurularak oluşturulan değer listesinde bulunan otuz iki adet değere göre incelenmiştir. Araştırmada Sema Maraşlı'nın masal kitaplarında bu değerlerin nasıl ve ne oranda yer aldığı ve masalların değerler eğitiminde nasıl kullanılabileceğinin ortaya koyulması amaçlanmıştır.Verilerin analizinde doküman incelemesi yöntemi ve betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Analiz çerçevesi olarak belirlenen otuz iki adet değer, masallar incelenerek tespit edilmiş, daha sonra değerlerin bulunduğu kısımlar doğrudan alıntılanarak, değer başlıkları altında yorumlanmış ve sonuçlara ulaşılmıştır.Sema Maraşlı'nın incelenen masallarında en çok sevgi, aile birliğine önem verme, yardımseverlik, nezaket değerlerinin yer aldığı görülürken, masallarda en az bağımsızlık, sabır, özgürlük, merhamet ve fedakârlık değerlerinin yer aldığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Değerler, Değerler Eğitimi, Sema Maraşlı, Masal. | |
dc.description.abstract | This study was examined Sema Maraşlı's tales from the point of view of values education. For this purpose, eighty-two tales found in four tale books of Sema Maraşlı were examined according to the thirty-two values in the value list compiled by taking into consideration the values in guidelines for value education and into consideration the values in the curricula. This study was aimed to reveal how and at what rate these values are found in Sema Maraşlı's tale books, and how these tales will be used in values education.Document analysis method and descriptive analysis approach were used to analyze the data. According to thirty-two values determined as the analysis framework, firstly, a record of tale was proved by examining and then by directly quoting sections where the values find, they were interpreted under the value titles, and conclusions were reached.It was determined in the inspected tales that Sema Maraşlı mostly dealt with the values of love and unity of family, helpfulness and benevolence while she at the least dealt with the values of independence, patience, freedom, compassion and dedication. Keywords: Values, Values Education, Sema Maraşlı, Tale | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sema Maraşlı`nın masallarının değerler eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining Sema Maraşlı's tales from the point of view of values education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-17 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Maraşlı, Sema | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 10095821 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425170 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |