Eğitsel oyun ve dönüt-düzeltmenin öğrenme düzeyi ve kalıcılığa etkisi
dc.contributor.advisor | Sünbül, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Yildirim, Bekir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:08Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297069 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ortaokul 6. sınıf `Elektrik ve Sistemler` ünitesinde yer alan konuların işlenmesinde Eğitsel Oyun ve Dönüt-Düzeltmenin Öğrenme Düzeyi ve Kalıcılığa olan etkisi incelenmiştir. Araştırma 2013-2014 öğretim yılı, bahar döneminde, Konya ili Meram ilçesi, Telafer Ortaokulu'nun fen bilimleri dersini almakta olan 6. sınıf öğrencileriyle üç grup halinde yürütülmüştür. Denel işlem 10 hafta sürmüştür. Gruplar eş olasılıkla atanmışlardır. Birinci deney grubunda, Eğitsel Oyun Yoluyla Öğretim yapılmış; İkinci deney grubunda, Eğitsel Oyun ve Dönüt-Düzeltme yoluyla öğretim yapılmış; Kontrol grubunda ise, mevcut öğretim programına uygun olarak eğitimine devam edilmiştir. Araştırmada veriler, çalışma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen çoktan seçmeli 50 maddelik `Elektrik ve Sistemler` ünitelerini içeren öğrenme düzeyi ve dönüt-düzeltme testleri ile toplanmıştır. Elektrik ve Sistemler ünitesine ait öğrenme düzeylerinin belirlenmesi için geliştirilen ölçme aracının güvenirliği için iç tutarlılık güvenirlik katsayısı kullanılmıştır. Başarı madde yapısı 0-1 olduğundan güvenirliğin belirlemesinde Kuder-Richard-20 (KR-20) formülü kullanılmıştır. Güvenirlik analizi Microsoft Excel ortamında yapılmıştır. Analiz sonucunda testin güvenirlik katsayısının 0.86 olduğu görülmüştür. Analizler sonucunda öğrenme düzeyi testinin geçerliği ve güvenirliği sağlanmış olarak araştırmada kullanılmıştır. Dönüt-Düzeltme testlerin güvenirlik katsayıları ise; elektrik ünitesin içinde yer aldığı dönüt-düzeltme testi için katsayısı .65; Dolaşım Sistemi'nin içinde bulunduğu test için .68; Solunum Sistemi için .64 ve Destek Hareket Sistemi için .69 bulunmuştur. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:1.Eğitsel Oyun Yoluyla Öğretim, mevcut öğretim programına göre öğrencilerin öğrenme düzeylerini geliştirmede daha olumlu etki yapmıştır.2.Eğitsel Oyun ve Dönüt-Düzeltme, mevcut öğretim programına göre öğrencilerin öğrenme düzeylerini geliştirmede daha olumlu etki yapmıştır.3.Eğitsel Oyun ve Dönüt-Düzeltme, Eğitsel Oyun Yoluyla Öğretim programına göre öğrencilerin öğrenme düzeylerini geliştirmede daha olumlu etki yapmıştır.4.Eğitsel Oyun ve Dönüt-Düzeltme, Eğitsel Oyun Yoluyla Öğretim programına göre bilgilerin kalıcı olması konusunda daha etkili olmuştur. 5.Eğitsel Oyun Yoluyla Öğretim, mevcut öğretim programına göre bilgilerin kalıcı olması konusunda daha etkili olmuştur. 6.Eğitsel Oyun ve Dönüt-Düzeltme, mevcut öğretim programına göre bilgilerin kalıcı olması konusunda daha etkili olmuştur. Anahtar Sözcükler: Eğitsel Oyun, Dönüt-Düzeltme, Fen Bilimleri, Elektrik, Sistemler | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of educational games and feedback-correction on learning level and retention of the topics studied in `Electric and Systems` unit in 6th grade course book. The study was carried out with three groups of 6th graders attending Telafer secondary school in Meram County, Konya in the spring semester of 2013-2014 academic year. The experimental process lasted 10 weeks. The groups were assigned with isoprobability. In the first experimental group, instruction was made with Educational Games; in the second experimental group instruction was made with Educational Game and Feedback-Correction and in the control group instruction was made in line with the current education program. In the study data was collected with a 50 item multiple choice learning level and follow-up test, which was developed by the researcher as a part of the study and which covers the topics in the unit `Electric and Systems`. For the reliability of the measurement tool developed to determine learning levels for the topics in Electric and Systems unit, internal reliability coefficient was used. Kuder-Richard 20 (KR-20) formula was used to determine reliability because achievement item structure was 1-0. Reliability analysis was made in Microsoft Excel. As a result of analysis, the reliability coefficient of the test was found to be 0.86. The learning level test whose validity and reliability have been ensured as a result of analyses was used in the study. The reliability coefficients for follow-up test were as follows: 65 for the feedback-correction test which covers the unit about electric unit, 68 for the test which include Circulatory System; 64 for the Respiratory system and 69 for support mobility system. The findings of the study can be summarized as follows:1.Teaching through educational games and feedback-correction had more positive effects on learning levels of students compared to teaching through educational games only.2.Teaching through educational games had more positive effect on learning levels of students compared to the current education program.3.Teaching through educational games and feedback-correction have been more effective in developing learning levels of students compared to the current education program 4.Teaching through educational games and feedback-correction had more positive effects on the retention of knowledge compared to teaching through educational games only.5.Teaching through educational games had more positive effect on the retention of knowledge compared to the current education program.6.Teaching through educational games and feedback-correction had more positive effects on the retention of knowledge compared to the current education program.Key Words: Educational Games, Feedback-Correction, Science, Electric, Systems | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitsel oyun ve dönüt-düzeltmenin öğrenme düzeyi ve kalıcılığa etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of educational games, feedback and correction on the learning level and the retention | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning level | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10071432 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407553 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |