Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Nihat
dc.contributor.authorCeylan, Elif Asena
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:06Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:06Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297066
dc.description.abstractAmacımız özgün ve özgür düşünceyi engellemeyen sanat eğitimidir. Öğrencilerin, grafik sanatlar derslerinde kendisini en iyi Pop- Art'la ifade ettiği, sanat eğitimi veren bütün eğitimcilerin dikkatini çekmiştir. Pop-Art'ın tanıdığı sınırsızlık, sınırsız ifade özgürlüğü ve hazır malzeme kolaylığı gibi sebepler, tercih nedenleridir. Öğrencilerin özgün baskı atölyelerinde gerçekleştirdikleri Pop-Art yaklaşımlı bütün serigrafi çalışmalar bir ucu daima özgürlüğe açıktır. Öğrencinin Pop-Art yaklaşımı ne amaçla, ne kadar ve nasıl kullandığı araştırmaya değer bir konudur. Bu araştırmayı disiplinler arası düşünme alanında yaptığımızı belirtmeliyim. Bu amaçla, yapılan bütün araştırma; Sanat, eğitim, sanat eğitimi, sanatsal özgün baskı, serigrafi ve Pop-Art anahtar başlıkları altında toplanmıştır. Atölyede bir gurup öğrenciye, Pop- Art başlığı altında verilen konunun, yaptırılan serigrafi baskı çalışmalarındaki Pop- Art yansımalar, irdelenmesi amacıyla uzman görüşüne sunulmuştur. Yaptırdığımız serigraf baskı çalışmalarındaki Pop-Art yansımaların ne ölçüde başarılı olduğunu uzman görüşlerine sunularak tespit edilmiştir.Baskı ile çoğaltmanın verdiği sonuçları özgün ve sanatsal alanda sanatın tarihi boyunca izlemekteyiz. Sanatın bütün yaklaşım ve akımlarında denenen özgün serigraf baskı, en fazla Pop- Art döneminde özgünleşmiş, bu eğilimle bütünleşmiştir. Pop- Art'ın kendi özgün ifadesi hiç sınır tanımadığından öğrenciyi daha özgür kılmaktadır. Ayrıca, afiş ve tanıtım amacı ile daha fazla kullanılışı, Pop-Art yaklaşımlı çoğaltmaları ne kadar gerekli yaptığı ortadadır. Bu araştırmayı serigraf baskı üzerinden yapmayı tercih etmemizin nedeni ise bu anlatım yolunun kendi döneminde bir çok Pop-Art sanatçı tarafından kullanılmış olmasıdır.Çalışma, okul kazanımlarının okul dışında da kullanımını hedeflemektedir. Bütün bunlar bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla çalışmaları gerçekleştirirken, Pop- Art'ı bütün yönleri ile anlatılmış, öğrenci, kendi özgünlüğü ile kendini ifade etme alanında özgür bırakılmıştır. Bunun neticesinde çıkan öğrenci işleri uzman görüşüne sunulmuştur.
dc.description.abstractOur aim is an art education that doesn't prevent original and free thought. It draws all art educaters' attention in art classes that students express themselves best with Pop-Art. The reasons behind that are its limitlessness, unlimited freedom of expression, ready to use material availability. The students' all screen print works based on Pop-Art that are realized in screen printing workshops have always an access to freedom in some ways. It is worth investigating that with what purpose, how much and how Pop-Art is used by students.I must state that this research is conducted in the field of interdisciplinary thinking. With this aim the full research is listed under the headings of art, education, art education, authentic print, screen printing and Pop-Art. A group of students were asked to produce Pop-Art work in the atellier and their screen print projects presented to experts with the aim to scrutinize Pop-Art influences in them Pop-Art influences in their screen print work and the level of their success were identified by the experts. The results of reproduction from the perspective of art and authenticity have been observed all along the history of art. Authentic screen print have been used by different movements with various approaches but it was individualized most in the Pop-Art era and coalesced with this trend. As the original expression of Pop-Art has no boundaries it allows the students to be freer. Additionally as it is widely used in posters and in the promotional field it makes the reproductions necessary with the Pop-Art approach. The reason this research is chosen to be based on screen printing is that this method of exprression were used by many Pop- Art artists in the era. This study aims that the artistry gained in the school is used outside of the school. Everything is realized within a frame of plan and a programe. With this aim students were well informed about the all aspects of Pop-Art and set free to express themselves in their own original way. Their works were presented to experts to gain their expert opinion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titlePop-art akımının özgün baskı atölye dersinde öğrenci çalışmalarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of pop-art flow on students studies in unique printing course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPop-art
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmOriginal print art
dc.identifier.yokid10131469
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428813
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess