Show simple item record

dc.contributor.advisorAlacapınar, Füsun Gülderen
dc.contributor.authorZeybek, Gülçin
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:05Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297064
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, basamaklı öğretim programının Programlama Temelleri dersinde öğrenci erişisi ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisini belirlemek; programa ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırma 2014 - 2015 öğretim yılında Karaman ili Nefise Sultan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 10. sınıf düzeyinde bir deney ve bir kontrol grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma modeli tercih edilmiştir. Çalışmanın nicel boyutu öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desenle yürütülmüştür. Deneysel uygulama süresince araştırmacı-ders öğretmeni, uygulamanın yapıldığı deney grubunda gözlemlerde bulunmuş; uygulama bitiminde deney grubu öğrencileri ile görüşmeler yapmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 16.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde İlişkili Örneklemler t Testi, İlişkisiz Örneklemler t Testi ve Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda deney grubu öğrencilerinin bilgi ve kavrama düzeyi ile toplam erişi puan ortalamaları kontrol grubu öğrencilerinin bilgi ve kavrama düzeyi ile toplam erişi puan ortalamalarından anlamlı derecede yüksek bulunurken; deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama düzeyi puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Deney grubu öğrencilerinin bilgi, kavrama ve uygulama düzeyi puan ortalamaları ile kalıcılık toplam puan ortalamaları kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık puan ortalamalarından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Ayrıca A basamağını başarı ile tamamlayan deney grubu öğrencilerinin analiz ve değerlendirme basamağı puan ortalamalarının, dereceli puanlama anahtarları değerlendirme ölçütlerine göre yüksek başarı düzeyine karşılık geldiği görülmüştür. Araştırmanın nicel ve nitel sonuçları ilgili alanyazın ışığında yorumlanarak uygulamaya ve yapılacak araştırmalara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the effects of Layered Curriculum on lessons of `Programming Basics` on academic achievement of students, the permanence of knowledge; and to determine opinions of students about the applications. The research was conducted in 2014-2015 academic year in Nefise Sultan Vocational and Technical Anatolian High School, Informatics Department on 10th class students, taking two classes as experimental and control groups. Qualitative and quantitative methods were used together as mixed research model. Quantitative aspect of the research was carried out according to experimental pattern with pretest-posttest control group. During the experimental application, the researcher observed in experimental group and interviewed the students of experimental group at the end of the practice. As a result of the study, the layered curriculum which has been applied to the experimental group that the knowledge and comprehension levels and the total achievement average have been found significantly high; though among the application point average of experimental and control group, any meaningful difference have not been encountered. According to the results of the permanence test, it is found out that the permanence points of the experiment group for knowledge, comprehension, application levels and total permanance points, is higher than the control group. In addition, it was seen that students in experimental group the average score for analysis and evaluation steps corresponds to the high level of success according to the rubrics criteria and the 12 students belonging to the experiment group successfully completed the activities of step A.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBasamaklı öğretim uygulamasının öğrenci erişisi ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeEffects of the layered curriculum on students' achievements and permanence
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-06-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLayered curriculum method
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmIndividual teaching method
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmInformation technology
dc.identifier.yokid10111763
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430668
dc.description.pages230
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess