Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Mustafa
dc.contributor.authorÇetin, Özal
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:03Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297049
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Ortaokul öğrencilerinin eğitsel matematik oyunu geliştirme sürecinin incelenmesi ve bu geliştirilen oyunların öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisini incelemektir.Araştırmada karma (nitel/nicel) yöntemden faydalanılmıştır. Nitel bölümde öğrencilerin eğitsel matematik oyunu geliştirme süreci incelenmiş ve betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında ise ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören 66 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 2 deney ve 2 kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrencilere eğitsel matematik oyun tasarımı içeren performans görevleri tercih edilirken, kontrol grubundaki öğrencilere eğitsel oyun tasarımı içermeyen performans görevleri tercih edilmiştir. Araştırmanın başında deney ve kontrol grubundaki öğrencilere ön-test olarak başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma süreci sonunda da deney ve kontrol grubu öğrencilerine son-test olarak başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde Mann-Whitney U, t-Testi ve Ki-Kare testlerinden; nitel verilerin analizinde ise performans görevlerinin kontrol listeleri ve başarı testlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; ortaokul öğrencilerinin eğitsel matematik oyunu geliştirme süreçleri tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama sonrasında matematik başarılarının arttığı görülmüştür. Ancak deney ve kontrol grubu öğrencilerinin matematik başarıları arasında uygulamadan sonra anlamlı bir fark bulunamamıştır. Eğitsel oyun tasarımı yapmayan grubun ön ve son tutum puanları değişmezken, eğitsel oyun tasarımı yapan öğrencilerin tutum puanları artmıştır. Bu durum eğitsel oyun tasarımının matematik dersine yönelik tutum üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Oyun tasarımı yapan öğrencilerin kullandıkları problem çözme stratejileri ile oyun tasarlamayan öğrencilerin kullanmış oldukları problem çözme stratejileri bazı kazanımlarda farklılaşmıştır ancak bu fark istatistiksel olarak anlamlı değildir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore secondary school students' educational mathematical game design process and its effects on their attitude towards mathematics.In this study mixed research method was used. Descriptive method used to investigate educational mathematical game design process in the qualitative section. In quantitative section pre-test/post-test control group model was used to investigate the effect of educational mathematics games on secondary students' attitude towards mathematics and their mathematics achievement levels. A total of 66 secondary 6th and 7th grade students were used as experiment and control groups. Educational mathematics game design process which included performance tasks developed and employed for experimental group while the control group continuing their normal educational process including traditional performance tasks. Before the study, an achievement test and an attitude scale applied as pre-test. The same achievement test and the attitude scale applied as post-tests after the experimental study. The t-test, Mann Whitney U test and Chi-Square test were used to analyse the quantitative data. A control list of performance task were used for the qualitative data.As a result, designing mathematical games and the process does not have any statistically significant effect on mathematical achievement levels of secondary school students. But, educational mathematical games design and the processes have a statistically significant effect on students' attitude toward mathematics. Students' attitudes have significantly changed in positive way after the process. Educational games design process have partially changed students' problem solving strategies but this change werent signicative.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin matematiksel oyun geliştirme süreçlerinin başarı, tutum ve problem çözme stratejilerine etkisi
dc.title.alternativeEffects of mathematical games on secondary school students' achievements, attitudes and problem sovling strategies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10116272
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436709
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess