Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevgilerinin ve mesleki benlik saygılarının profesyonellik değişkenleri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Arslan, Emel | |
dc.contributor.author | Sari, Kutay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:03Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297048 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerin çocuk sevgisi ve mesleki benlik saygısı;Profesyonellik değişkenlerinden,Mesleki kıdem, Eğitim durumu, Hizmet içi eğitimlere katılma sıklığı, Kurumu haricinde (dernekler, topluluklar vs. tarafından) sunulan eğitimlere katılma sıklığı, Düzenli makale/dergi okuma sıklığı Çeşitli değişkenlerden,Yaş, Çalıştığı kurum tipi Yıllık ortalama gelir açısından farklılaşmaları araştırılmıştır. Bu çalışma için 2014-2015 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde 6 farklı ilden Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı okullarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerine Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği, Barnett Çocuk Sevme Ölçeği ve Öğretmen Bilgi Formu uygulanmıştır. Ölçekler SPSS 22 paket programına girilerek analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çarpıklık basıklık değerleri, -1,5 - +1,5 arasında yer aldığından, verilerin normal dağıldığı bundan dolayı da analizlerde t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır.Analiz sonucunda okul öncesi öğretmenlerin;Çocuk sevme davranışı, profesyonellik değişkenlerinden mesleki kıdem ve kurum haricinde sunulan eğitimlere katılma sıklığı puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşmanın (p<0.05) olmadığı, eğitim durumu, kurum tarafından sunulan eğitimlere katılma sıklığı ve düzenli makale/dergi okuma davranışı puan ortalamaları arasında ise anlamlı farklılaşmaların (p<0.05) olduğu bulunmuştur. Çeşitli değişkenlerden yaş aralığı, kurum tipi ve yıllık ortalama gelir arasında anlamlı bir farklılaşma (p<0.05) bulunmamıştır.Mesleki benlik saygısı, profesyonellik değişkenlerinden mesleki kıdem, kurum tarafından sunulan eğitimlere katılma sıklığı, kurum haricinde sunulan eğitimlere katılma sıklığı ve düzenli makale/dergi okuma davranışı puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşmanın (p<0.05) olmadığı, eğitim durumu puan ortalamaları arasında ise anlamlı farklılaşmanın (p<0.05) olduğu bulunmuştur. Çeşitli değişkenlerden yaş aralığı, kurum tipi ve yıllık ortalama gelir arasında anlamlı bir farklılaşma (p<0.05) bulunmamıştır | |
dc.description.abstract | In this study, pre-school teachers' children love and professional self-respect;Professional variables;Professional seniorityThe frequency of participation in service trainingThe Frequency of participation in trainings by offered assosiation, society etc. except for their own instituaion Frequency of reading articles and magazines regularlyVarious variants;AgeType of institutionAverage annual income are searched.According to the result of analysis, within Pre-school teachers;It is found that they have behavior of liking children, there is not a meaningful differentiation (p<0.05) between average scores and The frequency of participation in the education offered except for seniority and institutions because of variability of professionalism, there is a meaningful differentiation (p<0.05) between the scores average of The frequency of participation in the education offered by institution and the behavior of reading article/magazine regularly and educational status. It is not found any meaningful differentiation (p<0.05) between age range, the type of institution and the average annual income from the various variants.It is not found any meaningful differentiation (p<0.05) between the scores average of professional self-respect, The frequency of participation in the education offered by institution, seniority and the behavior of reading article/magazine regularly, on the other hand it is found the meaningful differentiation (p<0.05) within the scores average of educational status. It is not found any meaningful differentiation (p<0.05 between age range, the type of institution and the average annual income from the various variants. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevgilerinin ve mesleki benlik saygılarının profesyonellik değişkenleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research of pre-school teachers' liking children behaviours and professional self-respect from the viewpoint of professionalism factors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Professionalism | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Love for children | |
dc.subject.ytm | Occupational self-esteem | |
dc.identifier.yokid | 10116628 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436730 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |