Show simple item record

dc.contributor.advisorSargın, Nurten
dc.contributor.authorGündoğan, Selim
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:01Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297046
dc.description.abstractBu araştırma ortaöğretim öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin, algılanan sosyal destek ve öznel iyi oluş açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma Niğde ilindeki farklı Anadolu liselerinde öğrenim gören 293'ü kız ve 255'i erkek olmak üzere toplam 548 lise öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin kişisel bilgilerini elde etmek için `Kişisel Bilgi Formu`, saldırganlık durumlarını belirlemek için `Saldırganlık Ölçeği`, algılanan sosyal destek durumlarını belirlemek için `Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği` ve öznel iyi oluş durumlarını belirlemek için `Öznel İyi Oluş Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler tek yönlü varyans analizi(ANOVA), bağımsız gruplar için t testi, korelasyon tekniği ve regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda ortaöğretim öğrencilerinin saldırganlık puanlarının cinsiyet, yaş, baba eğitim düzeyi, algılanan akademik başarı, ailenin gelir durumu ve barınma durumu değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunurken anne eğitim düzeyi ve sınıf değişkenine göre farklılaşmadığı elde edilmiştir. Algılanan sosyal destek ve öznel iyi oluş puanlarının akademik başarıyı algılama değişkenine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılırken, diğer değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaşmadığı sonucu elde edilmiştir. Saldırganlık ile algılanan sosyal destek ve öznel iyi oluş arasında negatif yönlü bir ilişki, öznel iyi oluş ile algılanan sosyal destek arasında da pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, öznel iyi oluşun saldırganlığı yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Saldırganlık, Algılanan Sosyal Destek, Öznel İyi Oluş
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the agression levels of secondary education students in terms of perceived social support and subjective well-being.The research was carried out on totally 548 high school students, 293 female and 255 male, who study at various Anatolian high schools in Niğde. In the research, it was used `Personal Information Form` to attain personal knowledge of the students, `Agression Scale` in order to determine their agression states, `Multi-Dimensional Perceived Social Support Scale` so as to identify their perceived social support states, and `Subjective Well-Being Scale` to determine their subjective well-being situations. The data obtained in the research was analysed by using one-way analysis of variance(ANOVA), independent samples t-test, correlation technique and regression analysis.As a result of the resarch, it was found that the agression scores of the high school students varied meaningfully depending on the variables of sex, age, father's education level, perceived academic success, family income, and accomodation while it didn't differ depending on mother's education level and classroom variables. It was obtained that perceived social support and subjective well-being scores varied depending on academic success perception variable while it didn't differ meaningfully according to other variables. It was determined that there was a negative directed relation between agression and perceived social support and subjective well-being while there was a positive one between subjective well-being and perceived social support. Moreover, it also concluded that subjektive well-being is the predictor of agression. Key Words : Agression, Perceived Social Support, Subjective Well-Beingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin, algılanan sosyal destek ve öznel iyi oluş açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of agression levels of secondary education students i̇n terms of perceived social support and subjective well-being
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10115673
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436731
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess