Singing Voice Handicap Index`in Türkçe uyarlaması; profesyonel ses adaylarında karşılaşılan şarkı sesi sorunları
dc.contributor.advisor | Yiğit, Nalan | |
dc.contributor.author | Özaydin, Nilay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:55:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:55:59Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-07-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297043 | |
dc.description.abstract | Singing Voice Handicap Index'in Türkçe'ye uyarlanarak, profesyonel ses adaylarında karşılaşılan şarkı sesi sorunlarının tespit edilmesi amacıyla yapılan bu çalışma, durum tespitine yönelik tarama modelindedir. Evren ve örneklem Türkiye'deki 2014-2015 akademik yılı 12 konservatuvarda şan anasanat dalında eğitim gören tüm öğrencileri kapsamaktadır. Singing Voice Handicap Index'in geçerlilik ve güvenilirliği için Türkçe'ye uyarlanmış indeks, 4 üniversiteden 73 bayan, 44 bay toplam 117 öğrenciye, daha sonra profesyonel ses adaylarının şarkı sesi sorunlarının belirlenmesi için diğer sekiz konservatuvarda eğitim gören 129 bayan, 122 bay 18-20, 21-23, 24-26, 26 ve üzeri yaş gruplarından öğrencilere uygulanarak veriler alınmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin, yaş, cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre Şarkı Sesi Sorunları değerleri arasındaki farklılıkların / arasındaki ilişkinin analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda cinsiyete göre fonksiyonel ses sorunlarında anlamlı farklılık bulunmuştur (P=.022< .05). Bayanlarda fonksiyonel ses sorunları baylara oranla daha yüksektir. Diğer puan türleri için cinsiyetler arasında fark bulunmamıştır (P>,05).Şarkı Sesi Sorunları Ek1 de Ses sorununuzun ne kadar ciddi olduğunu düşündüğünüz duruma uygun düşen kelimeleri daire içine alınız sorusuna verilen cevaptan elde edilen ses sorunu problem düzeyi ile 36 maddeden oluşan Şarkı Sesi Sorunları İndeksi'nden elde edilen problem düzeyleri iki kategorili olarak değerlendirildiğinde Kappa istatistiği 0.276 hesaplanmış, anlamlılık değeri P=0<0.05 olduğundan değerlendirmeler arasında orta düzeyde bir uyum olduğu ortaya çıkmıştır. Yaş gruplarına göre puanlar arasında fonksiyonel ses sorunları puanı açısından 21-23 yaş arası grupta anlamlı bir farklılık bulunmuştur (P=0.005<0.05). Sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | This study, the Turkish version of Singing Voice Handicap Index, which is done in order to identify the problems encountered in the professional voice candidates is a scanning model intended to identify the status. Population and sampling cover all students who major singing at the 12 conservatories in the academic year 2014-2015 in Turkey. For the validity and reliability of Singing Voice Handicap Index, Turkish version of the index has been applied to 73 female and 44 male, a total of 117 students from four universities, and then, in order to determine the singing voice problems of professional voice candidates, it has also been applied to the groups of students studying in the other eight conservatories, 129 female and 122 male in the age range of 18-20, 21-23, 24-26 and over. The differences and the relationship among theSinging Voice Handicap values have been analyzed according to the level of voice problem, age, gender and class variables of the students who participated in the study. As a result of the study, significant differences were found in functional voice problems by gender (P=.022< .05). Functional voice problems in women are higher than in women. There was no difference between the sexes for other types of points (P> .05). Singing Voice Handicap Index In Appendix 1, when voice problems level derived from the answer to the question `How serious do you think is your voice problem?` and the problem levels, consisting of 36 articles, obtained from the Index were considered as a two-category, Kappa statistic was calculated 0.276; and because the significance value was P = 0 <0.05 it was emerged that there was a moderate accordance among evaluations. According to age groups, in terms of functional voice problems point among scores, significant differences between the 21-23 age groups were found (P = 0.005 <0.05). There was no significant difference according to grade level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Singing Voice Handicap Index`in Türkçe uyarlaması; profesyonel ses adaylarında karşılaşılan şarkı sesi sorunları | |
dc.title.alternative | The turkish version of Singing Voice Handicap Index; singing voice problems encountered among the professional voice candidates | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-25 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Songs | |
dc.subject.ytm | Singing | |
dc.subject.ytm | Conservatory | |
dc.subject.ytm | Singing Voice Handicap Index | |
dc.identifier.yokid | 10119193 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436705 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |