Show simple item record

dc.contributor.advisorKesici, Şahin
dc.contributor.authorYildiz, Aslihan Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:58Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297042
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ebeveynlerin çocuk yetiştirmede yaptıkları hataları belirlemek ve bu hataları erken dönem uyumsuz şemalar kapsamında incelemektir. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen Ankara ili Keçiören ilçesinde yer alan resmi bir ortaokulda eğitim gören 51 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçme araçları, araştırmacı tarafından geliştirilmiş, anne-baba-çocuk arasında cereyan eden örnek durumlardan oluşan 18 adet `Kısa Hikâye (Vignette)` ve katılımcıların anne ve babalarıyla ilgili hatırladıkları ilk ve en belirgin anılarını anlatacakları `İlk Anı` uygulamasıdır. Araştırma pilot ve asıl uygulama olmak üzere iki basamakta gerçekleştirilmiştir. Pilot uygulama, 2014-2015 eğitim-öğretim yılının birinci yarıyılında, asıl uygulama da aynı eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında yapılmıştır. Verilerin analizinde ise, araştırmacı veiki alan uzmanı tarafından bağımsız olarak yapılan kodlamada ortak belirlenen kodlamalar ele alınmış, temaların bulunması ve bunların organize edilmesiyle katılımcılardan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ebeveynlerin çocuk yetiştirmede yaptıkları hataların erken dönem uyumsuz şemalar kapsamında farklılaştığı ve bu hataların; etkili problem/çatışma çözme yöntemleri, iletişim yolları, sorumluluk kazandırma, koşullu/koşulsuz kabul ve sevgi ve çocuğun ihmal ve istismarı kategorilerine ayrıldığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Ebeveyn Hataları, Erken Dönem Uyumsuz Şemalar, Bağlanma, Transaksiyonel Analiz, Bilişsel Davranışçı Terapi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the mistakes of their parents in child rearing and to investigate this mistakes under the early maladaptive schemas. This research was conducted with qualitative research methods and case study design. The participants of the study selected by purposive sampling method consisted of 51 middle school students who have a formal educationin middle school in Keçiören in Ankara. One of the measurement tools used in research developed by the researcher is the sample of 18 cases that took place between mother-father-child pieces `Short Story (Vignette)` and the other one is the memories of the participantsto tell first and foremost thing to remember about their parents `The First Memory` application.The research comprised in two stages: the pilot and the authentic applicaion. Pilot appşication is done in the first semester of the 2014-2015 academic year, the authentic is done in the same academic year in the second semester. The analaysis of the data common set ensodings discussed by researcher and two field experts with independent coding and with finding themes and organizing of them, analayzed data from the participants. In the results of analysis found that differentiating parental mistakes making child rearing within the scope of early maladaptive schemas and these mistakes has been divided into categories of effective problem/conflict solving methods, communication paths, to gain responsibilty, conditional/unconditional acceptance and love and child abuse/neglect.Key Words: Parenting Mistakes, Early Maladaptive Schemas, Attachment, Transactional Analaysis, Cognitive Behovioral Therapyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÇocukların görüşlerine göre çocuk yetiştirmede yapılan yanlışlar
dc.title.alternativeParenting mistakes according to views of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmEarly maladaptive schemas
dc.subject.ytmParents-child relation
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmCognitive behaviour therapy
dc.subject.ytmTransactional analysis
dc.identifier.yokid10110782
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430685
dc.description.pages241
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess