Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Bünyamin
dc.contributor.authorTufan, Funda
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:57Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:57Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297019
dc.description.abstractBu çalışmada lise 9. Sınıf öğrencilerinin matematik başarı ve tutumlarının öğrenme stillerine ve cinsiyete göre farklılığı incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini Konya ilinde bulunan 3 liseden seçilen toplam 515 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) ve Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını ölçmek için, Aşkar (1986) tarafından geliştirilen, 20 maddeden oluşan 5'li likert türü MTÖ, öğrenme stillerini belirlemek amacı ile Kolb (1985) tarafından geliştirilen, Akkoyunlu ve Aşkar (1993) tarafından Türkiye'de uygulanabilirliği için adaptasyonu yapılmış olan ÖSE kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik başarıları için 2015-2016 yılı 1. Dönem matematik dersi not ortalamaları alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:Öğrencilerin %43,5'lik oranla en fazla özümseyen öğrenme stiline sahip olduğu tespit edilmiştir. Matematik dersine yönelik tutum puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği bulgusu elde edilmiştir (p>0,05).Matematik dersi başarı puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (t=4,352; p<0,05). Kız öğrencilerin matematik dersi başarı puanları, erkek öğrencilerin başarı puanlarından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Matematik dersine yönelik tutum puanlarının öğrenme stillerine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (F=16,680; p<0,05). Öğrenme stillerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği bulgusu elde edilmiştir (p>0,05). Matematik dersine yönelik tutum ile matematik dersi başarı puanları arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur (r=0,55; p<0,01). Anahtar Kelimeler: Öğrenme Stilleri, Tutum.
dc.description.abstractIn this study, high school students in Grade 9 mathematics achievement and learning style differences according to gender and attitudes were examined.The sample of the research was choosen 3 high schools which are been located in Konya district with a total of 515 ninth grade studentsIn this study for collecting data, Mathematics attitude scale (MTÖ) and learning style inventory (ÖSE)was used.To measure the student's attitudes towards mathematics Aşkar (1986), developed MTÖ which is formed 20 material, Kolb(1985) in order to determine the students learning styles developed by Akkoyunlu and Aşkar (1993) for applicability in Turkey adaptation is used For the success of the student's, 2015-2016 first period of Mathematics lessons averages was taken.To analyze data SPSS 15.0 program was used and the reached the results belowStudents 43,5'lik % relative has been found to have the most assimilator learning styles. The findings did not differ significantly by gender attitudes towards mathematics course scores were obtained (p>0,05)Math lessons have been identified which differ significantly by gender achievement scores (t=4,352; p<0,05). Mathematics achievement scores of female student's were found significantly higher from the male students. The attitude towards to mathematics was found significantly differences according to learning styles (F=16,680; p<0,05). The findings did not differ significantly by gender, learning styles have been obtained (p>0,05). Positive and significant relationship between the attitude towards to mathematics and the success points in mathematics were found (r=0,55; p<0,01). Key Words: Learning styles, attitudesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleÖğrenme stillerinin ve matematik dersine yönelik tutumların matematik dersinin başarısı üzerine etkisi
dc.title.alternativeAchievement of mathematics attitudes toward learning styles and effects of mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-09
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid10121043
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436715
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess