Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Yusuf
dc.contributor.authorAkdeniz, Alper
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:54Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297015
dc.description.abstractUd eğitiminin başarılı bir şekilde yürütülebilmesi; ud ders programlarının uygun amaçlara göre hazırlanmasına ve tercih edilen `metodoloji` nin amaca hizmet ölçüsüne bağlıdır. Bu ölçüden hareketle Türkiye'nin akademi içindeki ve dışındaki usta ud icracılarının; ud eğitiminde üslup ve ekol tercihleri, materyal ve tekniklere ilişkin görüş ve değerlendirmeleri, ud eğitimine bakış açıları, ud eğitiminin sorunlarına ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yönelik görüşleri alınarak yeni bulgulara ulaşmak ve bulgulardan yararlanarak ud eğitimine katkıda bulunabilmek, araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı esas alınmıştır ve araştırma modellerinden, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak Türkiye'nin usta ud icracıları seçilmiştir. Veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde edilmiştir. Veri analizi yapılırken `içerik analizi` tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda usta ud icracılarının, ud eğitiminde üslup ve ekol tercihleri, materyal ve tekniklere ilişkin görüş ve değerlendirmeleri, ud eğitimine bakış açıları, ud eğitiminin sorunlarına ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yönelik görüşleri elde edilmiştir.
dc.description.abstractA successful process of oud education depends on oud lesson programs prepared according to proper goals and a methodology in accordance with the objective. With reference to this principle, the main aim of the study is to reach new data through collecting academic and non-academic virtuoso oud-performers' ideas and solution suggestions regarding their music style and ecole preferences, their ideas and evaluation on materials and technics, their thoughts on oud education, and their ideas on the problems and the suggestions for the problems of oud education. Qualitative research design is preferred in the study, and case study is used. The study group consists of leading oud virtuosos in Türkiye. Data are collected through semi-structured interview. Data analysis is done through content based analysis. The study finds out virtuoso oud-performers' ideas and solution suggestions regarding their music style and ecole preferences, their ideas and evaluation on materials and technics, their thoughts on oud education, and their ideas on the problems and the suggestions for the problems of oud education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürkiye`nin usta ud icracılarının ud eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of Turkish virtuoso oud-performers' ideas on oud education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-06-09
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmLute
dc.subject.ytmVirtuosity
dc.identifier.yokid10111565
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430672
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess