Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçer, Gülsün
dc.contributor.authorAlver, Tolga
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:49Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297008
dc.description.abstractTürkçe kitaplarında yer alan metinlerin çocuklarımızın kişiliklerine önemli katkıları bulunmaktadır. Özellikle tiyatro metinlerinin niceliği öğrenciler açısından oldukça faydalıdır. Drama faaliyetleri çocuğun dünyasını genişletir. Zihnindeki yeni kavramların sayısını artırır, düşünmesini, soru sormasını, yanıtlar bulmasını, deneyler yapmasını sağlar. Seçiciliğini ve karar verme gücünü artırır, dil becerisini geliştirir, bilişsel gelişimine katkıda bulunur. Bu kadar faydası olan bir türün maalesef Türkçe kitaplarında yeterli sayıda olmadığına şahit oluyoruz. Bu çalışmada ele alınan 96 farklı Türkçe kitabının içerisinde yalnızca 55 adet tiyatro türünde metin yer almaktadır.Bu çalışmada 1990 sonrası Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış 5,6,7. ve 8.sınıf Türkçe kitaplarında yer alan tiyatro türündeki metinlerin çeşitli yönlerden incelenmiştir. İncelenen 96 farklı eserden 50 metin seçilmiştir. İlk kısımda metinlerin konu ve olay örgüleri ele alınmıştır. İkinci bölümde karakterler incelenmiştir. Üçüncü kısımda metinler mekân açısından, dördüncü kısımda ise zaman açısından değerlendirilmiştir. Beşinci kısımda metinler sahnelenebilirlik açısından, altıncı kısımda ise dil ve üslup yönünden değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Tiyatro, Oyun, Konu, Olay Örgüsü, Karakter, Zaman, Mekan, Sahne, Dil
dc.description.abstractThe texts which are contained in Turkish books have an important contribution to the personality of our children. Excess of theatre texts are very useful especially for students. Drama activities broaden the child's world. In addition to increasing the number of new concepts in child's mind, drama activities enable child to think, ask questions, find answers and experiment. Drama increases selectivity and the power to make decisions. Drama improves the language skills and contributes to cognivite development. It determines the child's interest and abilities and it makes outst anding contributions to learning lessons.Unfortunately, we have witnessed that there aren't sufficient number of playbooks in Turkish books despite the many benefits. There are only 55 playbooks in 96 different Turkish books which are examined in this study. In this study, you have witnessed the research of texts in the theatre which are covered by the 5th ,6th ,7th and 8th Turkish textbooks which are approved by Ministry of National Education after 1990. 50 texts were chased from 96 different works.In the first part, the subject and the plot of the texts are examined. In the second part, characters are examined. In the third part, texts are evaluated in terms of setting and in the fourth part, texts are evaluated in terms of time. In the fifth part, texts are evaluated in terms of performability and in the last part , texts are evaluated in terms of language and style.Keywords: Theatre,play,subject,plot,character,time,place,stage,language.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.title1990 sonrası Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış 5,6,7 ve 8.sınıf Türkçe ders kitaplarındaki tiyatro metinleri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeAn examination on theatre texts in 5th, 6th, 7th and 8th grades Turkish language books which is approved by the Ministry of Education after 1990
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmText examination
dc.identifier.yokid10112597
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430693
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess