Show simple item record

dc.contributor.advisorYağışan, Nihan
dc.contributor.authorYazici, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:46Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:46Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297003
dc.description.abstractBu araştırma güzel sanatlar lisesinde eğitim gören resim ve müzik bölümü öğrencilerinin alan dışı derslerindeki başarı durumlarını ve söz konusu öğrencilerin derse uyum durumlarını öğretmen görüşleri çerçevesinde incelemek, aynı zamanda iki bölüm öğrencilerinin başarılarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında, resim ve müzik bölümü öğrencilerinin notları alınmış, bu notlar SPSS 21.0 paket programı ile dersler, cinsiyet, ders türleri ve sınıf değişkenine göre ayrı ayrı analiz edilmiş ve başarı karşılaştırmaları yapılmıştır. Nitel kısmında ise öğretmen görüşlerine yönelik yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan elde edilen veriler değerlendirilerek sunulmuştur.Araştırma sonucunda, ders başarılarının bölümlere göre farklılık gösterebildiği gibi, sözel ve sayısal ders türlerine göre ve sayısal ders türlerine göre ve sınıf düzeylerine göre de değiştiği, başarısız olan her iki bölüm öğrencilerinin de alan dışı derslere ilgilerinin yetersiz olduğu, derslere hazırlıksız geldikleri, verilen ödevlerin çoğunlukla yerine getirilmediği saptanmıştır.Sonuçta elde edilen veriler, tablolar halinde ortaya koyularak yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Güzel Sanatlar Lisesi, Alan Dışı Ders Başarısı
dc.description.abstractThis study is conducted to those studying at high school pictures and music students to examine their achievements in the field of non-class cases and however,with respect to research in the framework of the opinion that the students of course compliance status of teachers as well as two student section , to compare the achievement of quantitative and qualitative research method. In the quantitative part of the survey, The students from picture and music department were taken year end grades and the grades courses with 21.0 package program, gender, class types and could be separately analyzed,relating to class variables were fulfilled the accomplishment comparisons.As for the qualitative part, the data obtained from semi-structured open-ended questions for teachers by being evaluated were presented. As a result of the study, ıt can vary depending on the part of the success of their academic achievement, literacy and numeracy courses pertaining to their type and which vary according to grade level, failing which both the student section of the space is insufficient non-interest classes, they came unprepared for the course is determined not fulfilled mostly of assignments. As a result of data obtained were examined and interpreted by being presented in the forms of tables. Key Words: Fine Arts High School, Non-Academic Field Course Accomplishmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGüzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin alan dışı ders başarılarının incelenmesi (Nevit Kodallı Güzel Sanatlar Lisesi örneği)
dc.title.alternativeResearceh the out of branches successes of the students i̇n the students i̇n the Art Hi̇gh School ( Example of Nevi̇t Kodallı Ni̇ce art Hi̇gh School)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10110196
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430684
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess