Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Süleyman Barbaros
dc.contributor.authorGüney, Enes
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:43Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:43Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296978
dc.description.abstractBu betimsel araştırmada anne babası birlikte ve boşanmış lise öğrencilerinin yılmazlık düzeyleri ve algıladıkları sosyal destek düzeyleri incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Bu araştırma genel tarama modelinin alt türü olan ilişkisel tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2013-2014 eğitim öğretim yılında Karaman İlinde liselerde okuyan ebeveynleri ayrı ve ayrı olmayan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya 262'si ailesi boşanmış, 322'si ailesi birlikte yaşayan olmak üzere toplam 584 öğrenci (345 kız, 239 erkek) katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Gürgan' ın 2006 yılında geliştirdiği Yılmazlık Ölçeği ve Russel (1984) ve arkadaşları tarafından geliştirilen Sosyal Provizyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları Korelasyon analizi ve T testi SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda hem ebeveynleri boşanmış hem de birlikte yaşayan ergenlerde yılmazlık ve algılanan sosyal destek arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Anne babası birlikte olan lise öğrencilerinin anne babası ayrı olanlara göre daha iyimser oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractIn this descriptive study, the resilience levels of high school students whose parents are divorced or together and their social support levels have been studied and compared. This study has been carried out with relational screening model which is a submodel of general screening model. The high school students of Karaman province in the educational year 2013-2014 whose parents are divorced or together constitute the sample of the study. In total, 584 students(345female, 239male) participated the study and 262 of them have divorced parents and 322 of them have family which lives together. As a data collection tool, resilience scale which is developed by Gurgan in 2006 and social provision scale which is developed by Russel et al. (1984) have been used. The results of the study Correlation Analysis and T test have been analysed by using SPSS programme. In consequence of the findings which have been obtained from this study, a medium-level, positive and meaningful relation between the resilienece and social support both in adolescents whose parents are divorced and in adolescents whose parents are together has been founded out. It has been seen that the high school students whose parents are together are more optimistic than the ones whose parents are divorced.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEbeveynleri boşanmış ve boşanmamış olan lise öğrencilerinin yılmazlık düzeyleri ile algıladıkları sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearch of resiliency traits and perceived social support levels of high school students whose parents are divorced and nondivorced
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDivorced families
dc.subject.ytmResiliency
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmHardiness on psychological
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10117451
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436728
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess