Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtaslan, Zafer
dc.contributor.authorKara, Melike
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:42Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296977
dc.description.abstractMüzik eğitiminin önemli dallarından biri çalgı eğitimidir. Çalgı eğitimi müzik eğitimi sürecinde kişiye müziksel davranışlar kazandıran, bu davranışları giderek geliştirme ortamı sağlayan planlı, programlı ve yöntemli uygulanan bir eğitimdir. Çalgı eğitimi içerisinde yer alan keman eğitimi kendine özgü temel davranışlar içermektedir. Araştırmada keman eğitimi başlangıç aşamasında kazandırılması hedeflenen bu temel davranışların analoji yardımı ile bireylere aktarılmasının etkilerinden bahsedilmektedir. Keman eğitimi başlangıç aşamasında temel duruş tutuş ve tekniklerin öğretilmesinde ne gibi analojilerden yararlanıldığını saptamak amacı ile yapılan bir araştırmadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmış, veriler tablolaştırılarak yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucunda keman eğitimi veren eğitimcilerin keman eğitimi başlangıç aşamasında kullanılan analojiler (benzetmeler) ile bilinen kavramlardan yola çıkarak bilinmeyen hedef kavramların ilişkilendirilmesi ve soyut olan hedef kavramların somut kavramlara dönüştürülerek aktarılmasının keman eğitimine sağladığı katkılardan bahsedilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çalgı Eğitimi, Keman Eğitimi, Analoji (Benzetme)
dc.description.abstractThe instrumental education is one of the most important fields in music education. The instrumental training is a planned, programmed and methodically practiced tranining which brings musical behaviors to people and provides development facilities for these behaviours in the process of music education. Violin training taking place in instrument education has discussed about the effects of these basic features targeted to gain at the beginner level of violin training by using analogy. This research tries to determine what kind of anologies are used to teach basic position, holding and techniques at the initial stage of violin training. Content analysis method, one of the qualitative research methods, is used and the datas are interpreted by tabulating.At the end of this research, two main subjects are mentioned; firstly, the contribution of the converting process of aimed abstract concepts into concrete ones to violin training and finally, establishing connections between the well-known concepts and mysterious concepts about the analogy methods used in the violin education at the elemantary level.Keywords: Instrument Training, Violin Training, Analogy (Similarity)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKeman eğitiminde temel davranışların kazandırılmasında kullanılan analojik yaklaşımların incelenmesi
dc.title.alternativeThe survey of analogic approaches which are used to gain basic behaviors in violin education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmAnalogy
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.identifier.yokid10119158
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436720
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess