Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ercan
dc.contributor.authorÖzer, Selda
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:42Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296976
dc.description.abstractBu çalışmada, öğrencilerin düşünme stillerine göre farklılaştırılmış öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin erişileri, Mesleki Yabancı Dil dersine yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, deneysel desen türlerinden ön test – son test kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin uygulama hakkındaki görüşlerini tespit etmek amacıyla nitel veri toplanmıştır.Araştırma; 2014–-2015 Bahar yarıyılında, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 2. sınıf öğrencileriyle, Mesleki Yabancı Dil-II dersinde yürütülmüştür. Deney grubunda 25 ve kontrol grubunda 18 olmak üzere toplam 43 öğrenci çalışma grubunda yer almıştır. Araştırmada veriler, `Düşünme Stilleri Ölçeği`, `Mesleki Yabancı Dil-II Dersi Başarı Testi` ve `Mesleki Yabancı Dil Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonunda, deney grubu öğrencilerinin erişi ve kalıcılık puanlarının kontrol grubununki öğrencilerin puanlarına göre anlamlı derecede daha yüksek olduğu; fakat Mesleki Yabancı Dil Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'nden almış oldukları sontest puanları arasında anlamlı düzeyde fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Düşünme stillerine göre farklılaştırılmış öğretim etkinlikleri hakkında öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu; derse olan ilgilerinin ve derse katılımlarının arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe study investigated the effects of thinking-style-based differentiated instruction on achievement, attitude and retention in vocational foreign language. Pre-test/post-test control group model and quasi-experimental design was used in the study. Students' views about the implementation were also examined. The study was carried out in Vocational Foreign Language-II course with sophomores studying Tourism and Hotel Management at Vocational College, Nevşehir Hacı Baktaş Veli University. 43 students participated in the study, 25 in the experimental group and 18 in the control group. Data were collected using Thinking Styles Scale, Vocational Foreign Language-II Achievement Test and Vocational Foreign Language Attitude Scale. According to the results of the study, it is found out that achievement and retention scores of the students in the experimental group were significantly higher than the ones in the control group; however, there is no significant difference between groups' attitude scores toward the course. Students' views about thinking-style-based differentiated instruction were positive and the implementation increased interest and participation of students in the course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDüşünme stillerine göre farklılaştırılmış öğretim etkinliklerinin öğrencilerin erişilerine, mesleki yabancı dil dersine yönelik tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of thinking-style-based differentiated instruction on achievement, attitude and retention
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmOccupational language
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10112757
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430674
dc.description.pages280
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess