İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin sayılar öğrenme alanına ilişkin kavram yanılgılarının tespiti ve bu yanılgıların giderilmesine yönelik çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Pilten, Pusat | |
dc.contributor.author | Çite, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:55:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:55:40Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296974 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sayılar öğrenme alanına ilişkin kavram yanılgılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, 2015 – 2016 eğitim – öğretim yılının bahar döneminde Konya ili Kulu ilçesi merkez ilkokullarında bulunan 427 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma da veri toplama aracı olarak `Teşhis Testi` kullanılmıştır. 4. sınıf sayılar öğrenme alanı göz önünde bulundurularak hazırlanan `Teşhis Testi` 16 sorudan oluşmaktadır. Bu araştırmada, sosyal bilimlerde, özellikle eğitim bilimlerine ilişkin araştırmalarda, araştırmanın amacı da göz önüne alınarak iki ya da daha fazla analiz veya veri toplama yolunun aynı araştırmada kullanılmasını içeren, karma yöntem yaklaşımı olarak tanımlanan yöntem kullanılmıştır. Çalışma, nicel verilerin elde edilmesinden sonra, nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda `Genel Tarama Araştırma Modeli` uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise `Doküman Analiz Yöntemi` uygulanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 13. 0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin ilkokul 4. sınıf sayılar öğrenme alanı ilişkin; Doğal sayılar alt öğrenme alanında, doğal sayıları okuması ve yazması, basamak ve basamak değeri, doğal sayıları çözümlemesi, doğal sayıları sıralaması ile ilgili kavramlarda yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir.Kesirler alt öğrenme alanında, kesirleri isimlendirmede, kesirlerin sayı doğrusunda gösteriminde, eşit paydalı kesirleri sıralama ve eşit paylı kesirleri sıralamada yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir.Ondalık kesirler alt öğrenme alanında, ondalık kesirlerin ifade edilmesi, ondalık kesirlerin basamaklarının ifade edilmesi ve ondalık kesirlerin karşılaştırılmasında yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kavram Yanılgısı, Doğal Sayılar, Kesirler, Ondalık Kesirler | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to reveal the misconceptions regarding the learning domain of numbers of 4th grade students. The study was applied to 427 students in the primary schools of Kulu district within the province of Konya during the spring term of 2015 - 2016 education period. A diagnostic test was used as data collection tool. The test consisted of 16 questions that were prepared by taking into consideration the learning domain of numbers of 4th grade students. In accordance with the aim of the study, mixed methods approach, which involves the use of two or more analysis or data collection tools in the same study and is widely used in studies related with social sciences and especially educational sciences, was used in this study. The study was supported with qualitative data after the acquisition of the quantitative data. In the quantitative aspect of the study, survey methodology was used. As for the qualitative aspect, document analysis method was applied. The data of the study was analysed using the SPSS 13.0 software package.According to the results of the study, regarding the learning domain of numbers of 4th grade students; In the natural numbers sub-learning domain, misconceptions in reading and writing natural numbers, place and place values, analysing natural numbers, and arranging natural numbers were identified.In the fractions sub-learning domain, misconceptions in naming the fractions, locating fractions on a number line, and arranging fractions with the same numerator or denominator were discovered.In the decimal fractions sub-learning domain, misconceptions in expression of decimal fractions, expression of places of decimal fractions, and comparison of decimal fractions were identified.Keywords: Misconception, Natural Numbers, Fractions, Decimal Fractions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin sayılar öğrenme alanına ilişkin kavram yanılgılarının tespiti ve bu yanılgıların giderilmesine yönelik çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Determi̇nati̇on of 4th grade students mi̇sconcepti̇ons regardi̇ng the learni̇ng domai̇n of numbers and soluti̇on offers to overcome these mi̇sconcepti̇ons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Numbers | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematical concepts | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.identifier.yokid | 10119754 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436719 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |