Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin Memnun, Dilek
dc.contributor.authorKavgaci, Yildiz
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:40Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:40Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296973
dc.description.abstractBu çalışmada, öğrencilere verilen rutin ve rutin olmayan matematik problemiçözme öğretiminin araştırmaya katılan lise dokuzuncu sınıf öğrencilerininyaratıcılıklarının gelişimine etkisi araştırılmıştır. Ayrıca, dokuzuncu sınıföğrencilerinin rutin ve rutin olmayan problemleri çözme öğretimini almalarının buproblemleri çözmedeki becerilerine katkısı da araştırılmıştır.Bu kapsamda, araştırmaya katılan dokuzuncu sınıf öğrencileri ile rutin ve rutinolmayan problemleri çözme konusunda ve bu problemlerde kullanılan stratejilereyönelik uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamaların öncesinde ve sonrasında,araştırmaya katılan öğrencilere rutin ve rutin olmayan problem testleri ile sözel veşekilsel yaratıcılık testleri uygulanmıştır.Çalışmanın sonucunda, verilen problem çözme öğretiminin araştırmaya katılandokuzuncu sınıf öğrencilerinin sözel ve şekilsel yaratıcılık düzeylerini olumlu yöndeetkilediği ve bu yaratıcılıklarının gelişmesine katkı sağladığı anlaşılmıştır. Ayrıca, bueğitimi almamış olan sözel ve şekilsel yaratıcılıklarında önemli bir gelişme vedeğişme olmadığı da bu araştırmada rapor edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, it was explored the effect of the teaching of routine and nonroutinemathematical problem solving to the development of the creativity levels ofninth grade students. Besides, it was examined the contribution of this teaching ofninth grade students to the skills of these students.With this context, it was studied on the applications about the teaching ofroutine and non-routine mathematical problem solving and the problem solvingstrategies. Before and after these applications, it was applied the verbal and modalcreativity tests, routine and non-routine problem solving tests to the students.At the end of the study, it was understood that the teaching of problem solvingto the ninth grade students affected positively to the verbal and modal creativity tests,and contributed to the development of these creativity. Additionally, it was reportedin this research that the verbal and modal creativity of the students who did notattend to the problem solving teaching could not have significance change anddevelopment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematik problemi çözme stratejileri öğretiminin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerinin gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of learning of mathematical problem solving strategies of ninth grade students on the development of their creativity levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10121052
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436712
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess