Matematik problemi çözme stratejileri öğretiminin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerinin gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Sezgin Memnun, Dilek | |
dc.contributor.author | Kavgaci, Yildiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:55:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:55:40Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296973 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öğrencilere verilen rutin ve rutin olmayan matematik problemiçözme öğretiminin araştırmaya katılan lise dokuzuncu sınıf öğrencilerininyaratıcılıklarının gelişimine etkisi araştırılmıştır. Ayrıca, dokuzuncu sınıföğrencilerinin rutin ve rutin olmayan problemleri çözme öğretimini almalarının buproblemleri çözmedeki becerilerine katkısı da araştırılmıştır.Bu kapsamda, araştırmaya katılan dokuzuncu sınıf öğrencileri ile rutin ve rutinolmayan problemleri çözme konusunda ve bu problemlerde kullanılan stratejilereyönelik uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamaların öncesinde ve sonrasında,araştırmaya katılan öğrencilere rutin ve rutin olmayan problem testleri ile sözel veşekilsel yaratıcılık testleri uygulanmıştır.Çalışmanın sonucunda, verilen problem çözme öğretiminin araştırmaya katılandokuzuncu sınıf öğrencilerinin sözel ve şekilsel yaratıcılık düzeylerini olumlu yöndeetkilediği ve bu yaratıcılıklarının gelişmesine katkı sağladığı anlaşılmıştır. Ayrıca, bueğitimi almamış olan sözel ve şekilsel yaratıcılıklarında önemli bir gelişme vedeğişme olmadığı da bu araştırmada rapor edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this research, it was explored the effect of the teaching of routine and nonroutinemathematical problem solving to the development of the creativity levels ofninth grade students. Besides, it was examined the contribution of this teaching ofninth grade students to the skills of these students.With this context, it was studied on the applications about the teaching ofroutine and non-routine mathematical problem solving and the problem solvingstrategies. Before and after these applications, it was applied the verbal and modalcreativity tests, routine and non-routine problem solving tests to the students.At the end of the study, it was understood that the teaching of problem solvingto the ninth grade students affected positively to the verbal and modal creativity tests,and contributed to the development of these creativity. Additionally, it was reportedin this research that the verbal and modal creativity of the students who did notattend to the problem solving teaching could not have significance change anddevelopment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Matematik problemi çözme stratejileri öğretiminin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerinin gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of learning of mathematical problem solving strategies of ninth grade students on the development of their creativity levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10121052 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436712 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |