A study on vocabulary learning strategies of Turkish EFL learners at KTO Karatay University Preparatory School
dc.contributor.advisor | Sarıgül, Ece | |
dc.contributor.author | Gürbüz, Nida | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:55:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:55:38Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-01-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296970 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen hazırlık sınıfı öğrencilerinin en faydalı olduğunu düşündüğü `Çağrışım Strateji''sinin önemini vurgulamaktır. Bu çalışma hazırlık okulu öğrencilerinin kelime öğrenme stratejilerini artırmıştır. Çalışmanın katılımcıları özel bir üniversitede öğrenim gören ileri düzey öğrencilerden oluşmaktadır.Bu çalışmada, araştırmacının hedefi kelime öğrenme sürecinde öğrencileri teşvik etmek olmuştur. Bu çalışmanın deneysel süreci yaklaşık altı haftada tamamlanmıştır. Öncelikle, ileri düzey hazırlık öğrencilerine anket uygulanmıştır, anket sonuçlarının değerlendirilmesinden sonra öğrenciler için en uygun olan öğrenme stratejisinin `Çağrışım Strateji''si olduğu sonucuna varılmıştır. Bir deney grubu bir kontrol grubu seçilmiştir. Öncelikle, araştırmacının seçtiği kelimeleri öğrencilerin bilip bilmediklerini ölçmek için her iki gruba da ön test uygulanmıştır. Kontrol grubuna hiç bir uygulama yapılmazken, deney grubuna araştırmacı tarafından 6 hafta boyunca haftada 4 saat olan Okuma-Yazma dersinde `Çağrışım Strateji`sine göre kelime öğretimi uygulanmıştır. Daha sonra her iki gruba da son test uygulanmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise grupların son test sonuçları karşılaştırılıp `Çağrışım Strateji''sinin kelime öğretiminde ne denli etkisi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde ise İngilizce öğretmenlerine ve İngilizce öğrenenlere tavsiyelerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: EFL (İngilizce Yabancı Dili), ön-test, son-test, kelime öğrenme stratejileri. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to emphasize the importance of `Association Strategy'' which preparatory school students think as the most useful strategy in vocabulary learning strategy. This study enhanced vocabulary learning strategies of preparatory school students. A group of intermediate level students were the participants of the study in a private university in Konya. In this study, the researcher's goal was to encourage students to take part in the vocabulary learning process. Experimental process of this study was completed about six weeks. Firstly, a questionnaire was implemented to preparatory class students who are intermediate. After questionnaire results were evaluated, it was decided that Association Strategy was one of the most appropriate strategies. A control and an experimental group were chosen. Firstly, a pre-test was applied both for the two groups in order to measure whether they knew the words which researcher chose. While implementation was not done to control group, implementation was done to the experimental group about 4 hours in a week in Reading and Writing lesson according to Association Strategy teaching. After that, post-test was implemented both for the two groups. Finally, pre-test and post-test results were compared and it was determined how Association Strategy was very effective in vocabulary learning. In the conclusion part of the study, some suggestions were given to teachers of English and EFL learners about effective vocabulary learning.Key words: EFL (English Foreign Language), pre-test, post-test, vocabulary learning strategies. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A study on vocabulary learning strategies of Turkish EFL learners at KTO Karatay University Preparatory School | |
dc.title.alternative | KTO Karatay Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin kelime öğrenme stratejileri üzerine yapılan bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-16 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Preparatory school | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Learnin strategies | |
dc.identifier.yokid | 10135283 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456562 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |