Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Coşkun
dc.contributor.authorOral, Tuncay
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:35Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296965
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin affetme düzeylerinin öz-anlayış kişilerarası hataya ilişkin ruminasyon ve kişilik özellikleri açısından incelenmesidr. Çalışmanın örneklemini tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilen Pamukkale Üniversitesi'nin farklı fakültelerinden 840 üniversite öğrencisi (460 kız, 380 erkek) oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında affetme Heartland Affetme Ölçeği, öz-anlayış Öz-Anlayış Ölçeği, ruminasyon Kişilerarası Hataya İlişkin Ruminasyon Ölçeği, kişilik özellikleri ise Sıfatlara Dayalı Kişilik Ölçeği ile ölçülmüştür. Araştırmada affetme açısından cinsiyete göre anlamlı bir fark olup olmadığı t-testi ile analiz edilmiştir. Ayrıca öz-anlayış, ruminasyon ve kişilik özelliklerinin affetme üzerindeki yordama gücünü öğrenmek için hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, kendini ve başkalarını affetme düzeylerinin, cinsiyete göre anlamlı şekilde farklılaşmadığı görülmektedir. Araştırma bulguları öz-anlayış ve kişilik özelliklerinden dışadönüklük değişkenlerinin kendini affetmenin önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Araştırma bulguları ayrıca öz-anlayış, ruminasyon ile kişilik özelliklerinden dışadönüklük, yumuşak başlılık ve sorumluluk değişkenlerinin başkalarını affetmenin önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular alanyazın kapsamında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate forgiveness levels of university students in terms of self-compassion, rumination about an interpersonal offense and personality traits. Participants of the study were 840 university students (460 female, 380 male) from diffrent faculties of Pamukkale University chosen by random cluster sampling method. In this study, forgiveness was measured with Heartland Forgiveness Scale, self-compassion was measured with Self-Compassion Scale, rumination was measured with Rumination About an Interpersonal Offense Scale, personality traits were measured with Adjective Based Personality Scale. Whether there is a significant difference by gender in terms of forgiveness was analyzed by t-test. Also to examine the predictive power of self-compassion, rumination and personality traits on forgiveness, hierarchical regression analysis was used. The results showed that, there was not a significant differantiation between self-forgiveness and forgiveness others mean scores with respect to gender variable. The results also showed that self-compassion and extraversion of personality traits variables are significant predictors of self-forgiveness. And the results showed that self-compassion, rumination and extraversion, agreeableness, conscientiousness of personality traits variables are significant predictors of forgiveness others. Implications of these findings are discussed within the context of literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin affetme düzeylerinin öz-anlayış, kişilerarası hataya ilişkin ruminasyon ve kişilik özellikleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of university students' forgiveness levels in terms of self-compassion, rumination about an interpersonal offense and personality traits
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf compassion
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmForgiveness
dc.subject.ytmRumination
dc.identifier.yokid10131568
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428811
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess