Show simple item record

dc.contributor.advisorKurnaz, Ahmet
dc.contributor.authorUsta, Aynur
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:26Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296941
dc.description.abstractYeteneklerin teknoloji ile değerlendiriliyor olması bireylerin yaşamlarında teknolojiyi ve interneti vazgeçilmez kılmaktadır. Bilişim teknolojilerinin üstün zekâlıların-yeteneklilerin yaşamında önemli yer tutmasından dolayı olumlu olarak faydalanmalarının yanında, olumsuz etkinleri de görülmektedir. Karşılaşılan olumsuzlukların başında günümüzde sıklıkla kullanılan internet bağımlılık terimi gelmektedir. Zekâ; ilgi ve tutku ile birleşince internet bağımlılığını kaçınılmaz kılmaktadır (http://www.ustunzekalilar.org/index.php). Araştırma üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin internet bağımlılık düzeyleri ve farklı değişkenler açısından fark olup olmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubu 421 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak Günüç (2009) tarafından geliştirilen `İnternet Bağımlılık Ölçeği (İBÖ)` ve örneklem grubundaki öğrencilerin demografik özelliklerini saptamak için araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Birçok üstün zekâlı ve yetenekli çocuğun gelecekte teknoloji ve teknolojiye bağlı diğer disiplinlerde lider pozisyonunda olacağı düşünüldüğünde, eğitimcilerin bu çocuklara teknolojinin kullanımı konusunda katkı sağlaması zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Bu konuda geliştirilecek eğitim programları çocukların gereksinimlerini karşılayacak şekilde düzenlenmelidir. Eğitimcilerin öğrencilere interneti kontrollü kullanması için rehberlik yapmaları, öğrencinin internet kullanım amacı, kullanım sıklığı ve süresine yönelik düzenlemeler yapılması ve ailelerin sürece dâhil edilmesi son derece önemlidir. Anahtar Kelimeler: İnternet bağımlılığı, üstün zekâlı ve yetenekli bireyler, kişisel bilgi formu
dc.description.abstractEvaluating the abilities in the basis of technology makes the internet and technology indispensable in people's life. Since the information technology takes an important place in the lives of children of very superior intelligence, it has both negative impacts as well as positive impacts. The foremost among encountered problems is the internet addiction which becomes frequently used notion nowadays. Once the intelligent gets together with the interest and passion, the internet addiction becomes inevitable.In this study, it is aimed to view internet addiction of gifted children and gidteds and the relationship between different variables. The sample of the study consisted of 421 students. The research data was collected using `Internet Addiction Scale` which was developed by Günüç (2009) and `Personal İnformation Form` which was developed by the researcher in order to determine the demographic characteristics of the sample group. While making data analysis on the total scores of the scales, it was seen that distribution. In view of the fact that many gifted and talented children will be in the leading position of technology or technology based fields, it is compulsory that the teachers are required to contribute to children using the technology. Therefore; it is highly important that the curriculum should be developed so as to meet the children's necessities under the control of the teachers and it should be set in accordance with the purpose, frequency and the duration of internet usage including the parents in the process.Keywords: Internet addiction, Gifted-Talented Students, personal information formen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerde internet bağımlılığının farklı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of internet addiction in gifted students according to the different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmDependency
dc.identifier.yokid10106046
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430688
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess