Show simple item record

dc.contributor.advisorDinç, Muhittin
dc.contributor.authorYildirim, Suat
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:23Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296929
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Ortaöğretim 11. sınıf Biyoloji dersinde yer alan `Tür içi genetik çeşitlilik ve bu çeşitliliğin kalıtımı` konusunun öğretilmesinde genellikle tercih edilen düz anlatım metodunun mu yoksa modelle öğretim metodunun mu daha etkili olduğunu tespit etmektir. Bu noktadan hareketle Özata (2013) tarafından geliştirilen tombala modelinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini Konya il merkezinde bulunan Karatay TOKİ Anadolu Lisesi 11. sınıflarının farklı şubelerinde öğrenim gören 100 öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrencilerden 50'si deney grubu, 50'si kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney grubu öğrencilerine modelle öğretim metodu, kontrol grubu öğrencilerine ise düz anlatım metodu uygulanmıştır. Gruplar arasındaki farklılığı belirlemek için BBT ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Testlerden elde edilen veriler SPSS 18.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.Sonuç olarak, modelle öğretim yapılan deney grubunun düz anlatım yapılan kontrol grubuna göre konuyu daha iyi kavradıkları belirlenmiştir. Ayrıca başarı düzeyleri açısından aralarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın görüldüğü tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine that whether the traditional teaching method or teaching by modelling method is more effective on `teaching the genetic diversity in species and the heredity of this diversity` taking part in the eleventh class at high school. So the effects of bingo model developed by Özata (2013) on academic success of students are researched.The research was conducted on 100 students from the eleventh classes at Konya Karatay TOKİ Anatolian High School. The experimental group of 50 students as a control group of 50 students were selected. The teaching by modelling method was implemented on the experimental group students; traditional teaching method was implemented on the control group students. The success test, were implemented as pre-test and post-test to detect the difference between two groups. The result taken from the tests are analyzed by using SPSS 18.0 program.As a result, it is detected that the experimental group in which used the teaching by modelling method understand the subject more than the control group used traditional teaching. And also it is determined that there is a significant difference between two group in support of experimental group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGenetik çeşitliliğin modelle öğretiminin akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of genetic varieties' teaching by modelling to academic success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-15
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmModels
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmGenetic variation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmModel based teaching
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10111751
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430694
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess