Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ercan
dc.contributor.authorFirat, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:22Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:22Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296928
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okulların akademik iyimserlik düzeyinin öğretmenlerin epistemolojik inançları ve bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan 983.423 öğretmen, örneklemini ise tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile belirlenen, Türkiye'nin 7 bölgesinde görev yapan toplam 838 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere uygulanan ölçeğin birinci bölümünü demografik özellik testi, ikinci bölümünü okulların akademik iyimserlik testi, üçüncü bölümünü epistemolojik inanç ölçeği oluşmaktadır.Verilerin analizinde; istatistiksel teknik olarak betimsel istatistikler, t testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova), Tukey testi, korelasyon analizi ve regresyon analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin akademik iyimserlik düzeylerinde öğretmenlerin cinsiyet, yaş, kıdem, sertifikalı eğitim sayısı; okul türü, okuldaki öğrenci sayısı, okulun bulunduğu yer, okulun öğretmen sayısı, okulun bulunduğu bölgelere göre anlamlı farklılıklar görülmüş, öğretmenlerin epistemolojik inançlarıyla okulların akademik iyimserlik arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine academic optimism level of schools in terms of epistemological beliefs of teachers and some variables. In this research, it was used relational screening method. Target population of the study comprises of 983.423 teachers working in Ministry of Education in academic year of 2013-2014 and sample of the study consists of 838 teachers working in 7 regions of Turkey. The first part of the survey implemented to teachers constitutes demagogical characteristics test, the second part of the survey forms `School Academic Optimism Scale (SAOS)` by Wayne K. Hoy (2006) on the purpose of academic success of schools and School Academic Optimism Test adapted to Turkish by Çoban (2010), and the third part of the survey composes Epistemological Belief Scale` developed by Schommer (1998) and adapted to Turkish by Karhan (2007).In data analysis, it was statistically used descriptive statistics, t test, one-way analysis of variance (Anova), Tukey test, and regression analysis method.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulların akademik iyimserlik düzeyinin öğretmenlerin epistemolojik inançları ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamine academic optimism level of schools in terms of epistemological beliefs of teachers and some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic optimism
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEpistemological beliefs
dc.subject.ytmOptimism
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10106351
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430679
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess