Ortaokul sosyal bilgiler eğitiminde Safahat`ın değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güven, Cemal | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Reşit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:55:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:55:09Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296886 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Mehmet Akif Ersoy'un Safahat isimli eserinin Sosyal Bilgiler dersi Değerler Eğitimi açısından incelemesi yapılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından `100 Temel Eser` içerisinde alınan Safahat, incelenmiş ve Sosyal Bilgiler Dersi içerisinde verilmek istenen değerler tespit edilmeye çalışılmıştır.Çalışmada Sosyal Bilgiler dersinde verilmek istenen değerleri içerdiği tespit edilen metinler çözümlenerek değerler eğitimi ile birleştirilmeye çalışılmıştır. Ayrıca kendi döneminin dili ile kullanılan metinler de günümüz Türkçesiyle ifade edilmeye çalışılmış ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır.Belirlenen çalışma evreni Safahat isimli eserin içerisinde bulunan metinler olup, bu metinlerin tespiti, çözümlenmesi ve yorumlanması ile Sosyal Bilgiler dersi değerler eğitimine etkileri incelenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenen Sosyal Bilgiler dersinde verilecek olan değerler ve diğer derslerde de kullanılabileceği düşünülen on sekiz değerin başlığıyla sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study was examined Mehmet Akif Ersoy's work named Safahat in terms of Values Education in Social Studies Course. Safahat, which is included in the `100 Basic Works` by the Ministry of National Education, was examined and tried to determine the values to be given in the Social Studies Course. This study, the texts that were determined to contain the values required to be given in the Social Studies Lesson were examined and tried to be combined with the values education. In addition, the texts used in the language of their period were tried to be expressed by contemporary Turkish and tried to reach the result by using qualitative research methods.The determined study sampling is the texts in work named Safahat and determination, analysis and interpretation of these texts and effects on the values education of social studies lesson are examined. As a result, in terms of the values to be given in the social studies course, it was revealed that Safahat could beneficial in the subject of value transmission. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul sosyal bilgiler eğitiminde Safahat`ın değerler eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Ingvestigation of Safahat in secondary social studies education in terms of values education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Safahat | |
dc.subject.ytm | 100 basic works | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.identifier.yokid | 10156730 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481302 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |