Show simple item record

dc.contributor.advisorDikmenli, Musa
dc.contributor.authorErten, Fulya
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:02Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296864
dc.description.abstractBilimin ve teknolojinin gelişmesine rağmen ders kitapları vazgeçilmez temel eğitim aracıdır. Bu gerçekten yola çıkarak biyoloji öğretiminde biyoloji ders kitaplarının sahip olması gereken kriterler belirlenmeli ve bu kriterlere göre değerlendirilmelidir.Bu çalışmada, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından kabul edilen ve Ortaöğretim kurumlarında 2013-2014 öğretim yılında okutulan, biri MEB yayınevine diğeri özel bir yayınevine ait iki biyoloji ders kitabı içerik analizi yöntemiyle incelenmiş, karşılaştırılmış yeterli olup olmadıkları araştırılmış ve öneriler sunulmuştur.Sonuçta özel yayınevine ait ders kitabının, MEB yayınevine ait ders kitabına göre daha iyi olduğu görülmüştür. Ancak bu kitapta da düzeltilmesi gereken bölümlerin bulunduğu belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kitap inceleme, biyoloji ders kitabı, biyoloji öğretimi.
dc.description.abstractDespite the development of science and technology, textbooks are indispensable basic education tools. Therefore the criteria for biology textbooks should be determined and they should be assessed with respect to these criteria. In the present study, two biology textbooks, one is published by Ministry of Education and one is published by a private publishing house, which are accepted by Ministry of Education-National Education Ministry are examined by content analysis method as well as compared. The textbooks were used in 2013-2014 academic year. In conclusion, the textbook which was published by private publishing house is detected better than the other one. On the other hand, the textbook also contains sections which need to be corrected. Keywords: Textbook reviewing, biology textbook, biology education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 9. sınıf biyoloji ders kitaplarının MEB Talim Terbiye Kurulunun belirlediği kriterlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of 9th grade biology textbooks according to the criteria from Ministry of Education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmBiology lesson
dc.subject.ytmBoard of Education
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid10146220
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461345
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess