Show simple item record

dc.contributor.advisorDalaman, Osman
dc.contributor.authorMedikoğlu, Orhan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:53:27Z
dc.date.available2020-12-10T12:53:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296549
dc.description.abstractİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeyleri ile akademikbaşarıları arasında ilişkiyi incelemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalıgenel tarama modelinde ve ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmaörneklemi Yozgat ili Boğazlıyan ilçesinde yer alan çalışma örneklemi için belirlenenilkokullarda öğrenim gören 4.sınıf öğrencileri olarak belirlenmiştir. Yozgat iliBoğazlıyan ilçesinde çalışma örneklemi için belirlenen ilkokullarda öğrenim gören4.sınıf öğrenci sayısı Boğazlıyan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü strateji geliştirmebiriminden alınmıştır. Yozgat ili Boğazlıyan ilçesinde 4.sınıflarda öğrenim görenöğrencisi sayısı (α=415) olarak tespit edilmiştir. Araştırmada Yozgat ili Boğazlıyanilçesinde yer alan ilkokullarda okuyan 4.sınıf öğrencileri (n=199) evrenden kolaydaörnekleme alma yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada İnternet Bağımlılık Ölçeğigerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Araştırmada internet bağımlılık düzeyi ileakademik başarı düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğusonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İnternet, Bağımlılık, Akademik, Başarı, İlkokul
dc.description.abstractThis research is aimed at determining the relationship between internetaddiction levels and academic achievement of 4th grade students in primary schooland it is a research in quantitative based general screening and relational screeningmodel. The research universe was determined as the 4th grade students studying inthe primary schools determined for the study universe in the province of Boğazlıyan,Yozgat. The number of 4th grade students studying in the primary schoolsdetermined for the study universe in the province of Boğazlıyan in Yozgat provincewas taken from the Boğazlıyan District National Education Directorate's strategydevelopment unit. The number of students studying in the 4th grade in the provinceof Boğazlıyan in Yozgat province was determined as (α= 415). In the study, 4thgrade students (n = 199) who were studying in primary schools in Yozgat provinceBoğazlıyan province were selected by sampling method easily. Internet DependencyScale was used in the study with necessary permissions. It was concluded that therewas a statistically significant relationship between internet addiction level andacademic achievement level in the research.Keywords: Internet, Addiction, Academic, Success, Elementary Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeylerinin belirlenmesi ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInternet in primary school 4th grade students determination of the adjustments levels and the relationship between academic success investigation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-04
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10188403
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505961
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess