Show simple item record

dc.contributor.advisorHacıeminoğlu, Esme
dc.contributor.authorKölemen, Senem
dc.date.accessioned2020-12-10T12:52:53Z
dc.date.available2020-12-10T12:52:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296446
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri dersi Maddenin Tanecikli Yapısı ve Elektriğin İletimi ünitelerinin öğretiminde kullanılan araştırma sorgulamaya dayalı eğitim yöntemi ile bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenme yaklaşımına, motivasyonlarına ve özyeterliliklerine olan etkilerini belirlemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılı boyunca İzmir İl'i Aliağa İlçesinde bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 6. sınıflardan deney grubunda 54 ve kontrol grubunda 36 olmak üzere toplam 90 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; `Maddenin Tanecikli Yapısı Başarı Testi (MTYBT)` `Elektriğin İletimi Başarı Testi (EİBT)` `Öğrenme Yaklaşımı Ölçeği (ÖYÖ)` ve `Başarı Motivasyon Ölçeği (BMÖ)` ile elde edilmiştir. Kontrol grubunda dersler mevcut Fen Bilimleri öğretim programı doğrultusunda işlenirken, deney grubunda ise dersler bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Araştırma sonrasında elde edilen veriler SSPS16 paket programına girilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test puanlarının karşılaştırılması, anlamlı bir farkın olup olmadığının tespitinde Bağımsız Örneklem t testi uygulanmıştır.Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol gruplarının ön-testleri arasında maddenin yapısı akademik başarısı, elektrik iletimi akademik başarısı, motivasyon, öğrenme yaklaşımı ve özyeterlilik alt boyutları açısından anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Deney ve kontrol grupları arasında maddenin yapısı akademik başarısı, elektrik iletimi akademik başarısı, motivasyon, öğrenme yaklaşımı ve özyeterlilik alt boyutları değişkenleri ile ilgili son-testler incelendiğinde sonuçlar deney ve kontrol gruplarının son-testleri arasında maddenin yapısı akademik başarısı, elektrik iletimi akademik başarısı ve özyeterlilik alt boyutları açısından anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Motivasyon ve öğrenme yaklaşımı alt boyutları açısından anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study aims to determine the effect of research based education and computer-assisted instruction on the achievement, learning approach, motivation and self-efficacy of students in Granular Structure of the Substance and Electrical Conduction units of the sixth grade science course. This study conducted in Aliağa district of İzmir in 2016-2017 education year. Pretest – posttest control group quasi-qualitative method was used in the present study. 90 sixth grade students, 54 of them were in experimental group and 36 were in control group, participated in the study. The data were collected through `Granular Structure of the Substance Achievement Test (GSSAT)`, `Electrical Conduction Achievement Test (ECAT)`, Learning Approaches Scale (LAS)` and `Achievement – Motivation Scale (AMS)`. While the lessons were taught according to the present Science instruction program in control group, the lessons in experimental group were taught through computer-assisted instruction approach. Data were analyzed through SPSS 16. Independent samples t-test were applied to find out whether there was a significant difference between the pretest and posttest scores of students in control and experimental group. The results revealed that there is no significant difference between the control and experimental groups in terms of achievement of granular structure of the substance unit, achievement of electrical conduction unit, learning approaches, motivation and self-efficacy. When the posttests were analyzed the results showed a significant difference between the control and experimental groups in terms of achievement of granular structure of the substance unit, achievement of electrical conduction unit, and self-efficacy sub-dimensions. Results also revealed that there is no significant difference between groups in terms of learning approaches and motivation sub-dimensions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı öğrenme yaklaşımında araştırmacı sorgulayıcı eğitim ve bilgisayar destekli öğretim metodu ile işlenen fen dersinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin başarı, öğrenme yaklaşımı ve motivasyona etkisi
dc.title.alternativeThe effect of research based education and computer-assisted instruction in structured learning approach on achievement, learning approaches, motivations and self-efficacy of students in 6th grade science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-02
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmInquisitorial teaching
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmLearning approaches
dc.subject.ytmResearch-investigation by learning
dc.identifier.yokid10216582
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529616
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess