Show simple item record

dc.contributor.advisorBozyiğit, Recep
dc.contributor.authorAkbaş, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-10T12:52:38Z
dc.date.available2020-12-10T12:52:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296401
dc.description.abstractTalim ve Terbiye Kurulu kararı ile 2017 yılında yenilenen coğrafya öğretim programına göre hazırlanan ve 2017 – 2018 eğitim öğretim yılında okutulan 9. sınıf coğrafya ders kitabının eğitim – öğretim faaliyetlerinin paydaşlarının katkısı ile öğrenci bilişsel düzeyine uygunluğu ve içerik açısından incelenmesi araştırmanın nihai amacıdır.Araştırmada Survey (tarama) modeli kullanılmıştır. Gerekli literatür taranmış ve genel gözlem yolu ile de değerlendirme yapılmıştır. Öğretmenlere 4'lü Likert tarzında anket uygulanmıştır. Anket uygulamaları Konya ilinde görev yapan 22 coğrafya öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler Spss programı ile çözümlenmiş, yüzdelikler ile frekanslar oluşturulmuş ve Cronbach's Alpha güvenirlik analizi yapılıp güvenilir bulunmuştur. Microsoft Excel ve Microsoft World programları ile de tablolanmış ve grafik halinde getirilmiştir.Elde edilen bulgular göstermektedir ki; yenilenen öğretim programına göre hazırlanan 9. sınıf coğrafya ders kitabı yapılandırmacı yaklaşıma bağlı kalınarak aktif öğrenme teknikleri ile donatılmıştır. Ders kitabında daha önceki kitaplarda olmayan bir şekilde teknolojik ve interaktif vurgular vardır. Kare kod uygulaması bu durumu en net ortaya çıkaran teknolojik unsurdur. Ders kitabı içerisinde yer alan görsel unsurların zenginliği coğrafya öğretimi açısından önemlidir. Konu yığınlığının çok olması ve soyut konuların somut uygulama ve görsellerle yeterince desteklenmemesi öğrenci bilişsel düzeyi açısından olumsuz bir durum oluşturmaktadır. Gereksiz bilgi ve ayrıntılardan olabildiğince kaçınılarak, kitabın basit, anlaşılır, yalın bir Türkçe ile yazılması içeriğin iyi anlaşılabilmesini sağlamakta ve öğrenci bilişsel düzeyine uygun bir yapı oluşturmaktadır. Coğrafya öğretimi açısından önemli olan yerel ve somut uygulamaların ders kitabında sıklıkla ele alınması anlaşılırlığı artırmaktadır. Anahtar Kelimeler: Coğrafya, Coğrafya öğretimi, Ders kitabı, Bilişsel düzey.
dc.description.abstractThe main aim of this paper is to analyze the 9. Grade Geography Course book which was prepared according to the renewed Geography curriculum with the ruling of The Board of Education and Discipline in 2017 and was instructed in 2017-2018 academic year, in terms of contributions of academic partners, suitability with students' cognitive levels and content.The research used Survey Model. The literature was reviewed and assessment was made with general observation. Teachers have attended to a survey that used four point Likert scale. The questionnaire scale was applied with 22 Geography teachers working in Konya. The data was analyzed with SPSS, percentages and frequencies was created and Cronbach's Alpha reliability analysis was made and the reliability was found. The results were tabulated and turned into graphics.The results show that, the 9th grade Geography book which was prepared in accordance with the renewed curriculum, was provided with active learning strategies while abided by constructivist approach. There are technological and interactive emphasis in the book, which were not there before. QR Code application is the most clarifying technological factor that displays this situation. The richness of visual aids in the book, is important in Geography learning. The excessiveness and not supporting the abstract topics with concrete application and visuals is a negative situation related with the students' cognitive levels. Avoiding the unnecessary information and details and writing the book with comprehensible, simple Turkish makes the book easily understandable and appropriate with the students' cognitive levels. Dealing with the local and concrete applications that are important in Geography learning frequently in the book, increases the comprehensibility level of the book. Key Words: Geography, Geography teaching, Course book, Cognitive level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYenilenen coğrafya öğretim programına göre 9. sınıf ders kitabının bilişsel düzey yeterliliği ve içerik bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of cognitive level competence and content of the 9th grade course book in terms of renewed curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-23
dc.contributor.departmentSosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCognitive level skills
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid10230274
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542262
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineCoğrafya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess