Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer Aytekin, Kamile
dc.contributor.authorCeliloğlu, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-10T12:52:35Z
dc.date.available2020-12-10T12:52:35Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296375
dc.description.abstractİnsanlık tarihinin başlangıcından bu yana çocuğa yapılan kötü muamelenin, istismar ve ihmal davranışlarının sadece şekil değiştirerek halen varlığını sürdürdüğü bilinmektedir. Bedensel ve ruhsal açıdan sağlıklı çocuklar, sağlıklı toplumlar demektir. Bu nedenle geleceğe bir yetişkin, bir arkadaş, belki bir eş/ebeveyn adayı yetiştirmek sadece anne-babaların sorumluluğunda olmamalıdır. Toplumun her kesimini, devletin her kurumunu özellikle de çocuğun ailesinden sonra eğitim aldığı ilk kişiler olan okul öncesi öğretmenlerini fazlasıyla ilgilendiren bir sorumluluktur. Bugünün ve geleceğin çocuklarının istismar ve ihmalden korunabilmesi için öğretmenlerin bu konudaki farkındalık düzeylerinin yüksek olması hepimiz için önemli noktadır. Bu çalışma okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk istismarı ve ihmaline yönelik farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Konya ili Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenli Programında öğrenim görmekte olan ve anketi gönüllü olarak doldurmayı kabul eden 17-34 yaş arası, toplam 420 öğrenciyle yapılmıştır. Anketlerin içinden 33 tanesinin tam olarak doldurulmaması sebebi ile çalışma 387 anket üzerinden tamamlanmıştır. Araştırmanın ilk kısmında geçerlilik analizleri; madde analizi, AFA ve DFA analizleri yapılmıştır. Daha sonra ise korelasyon, güvenirlilik testi, normallik analizi, demografik değişkenler ve maddeler için frekans analizi, bağımsız örneklem t testi ve Anova testi yapılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının çocuk ihmali, fiziksel istismar ve duygusal istismar konularında farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu ancak cinsel istismarın belirtilerini anlamlandırmada karasız kaldıkları görülmüştür.
dc.description.abstractMaltreatment, abuse and negligence behaviors committed on children since the early history of humanity are known to still exist merely in different forms. Physically and mentally healthy children means healthy communities. Hence, raising an adult, a fried, may be a spouse/parent candidate for the future should not be under the responsibility of just the parents. It is a responsibility that highly involves every segment of the community, every institution of the state, particularly the preschool teachers, who are the first persons from whom the child receives education after his/her family. The important point for all of us is that the awareness levels of the teachers in the regard is high for today's and tomorrow's children to be protected from abuse and negligence. This study was conducted to determine the awareness levels of preschool teacher candidates regarding child abuse and negligence. The study was conducted with a total of 420 students aged 17 to 34 years old, who are studying in Konya province, Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Education Faculty, Preschool Teaching Program, and who accepted to complete the questionnaire voluntarily. The study was completed based on 387 questionnaires since 33 of the questionnaires were not fully completed. Validity analyses, item analysis, AFA and DFA analyses were conducted in the first part of the study. Then, correlation, reliability test, normalityanalysis, frequency analysis for demographic variables and items, independent sample t test and Anova test were conducted. In conclusion, it was seen that awareness levels of the teacher candidates were high in regard to child negligence, physical abuse and emotional abuse, however, that they were undecided in interpreting the signs of sexual abuse.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk istismarı ve ihmali farkındalık ölçeklerinin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları ile okul öncesi öğretmen adaylarının farkındalık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of reliability and validity studies of child abuse and negligence awareness scales and the awareness levels of preschool teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-16
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmAbuse
dc.subject.ytmNeglect
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScale development
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmChild negligence
dc.subject.ytmChild abuse
dc.subject.ytmChild abuse-sexual
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10220693
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541672
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess