Show simple item record

dc.contributor.advisorYumuşak, Güngör
dc.contributor.authorİnciman Çelik, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-10T12:52:15Z
dc.date.available2020-12-10T12:52:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296312
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle birlikte, öğrencilerin derslere etkin katılımı sağlamak amacıyla farklı yöntem ve teknikler uygulanmaya başlamıştır. Geleneksel öğrenme metotlarında, sadece öğretme üzerine yoğunlaşılan yöntemler genellikle öğrenci için yetersiz kalmaktadır çünkü sınıf içerisindeki zamanın çoğu konuyu anlatma üzerinedir. Pratik yapma kısmı, ev ödevi ile birlikte öğrencinin sorumluluğundadır. Çalışmanın konusu olan Tersyüz Edilmiş Sınıf Modeli ile öğrenme süreci tersine çevirilir, öğretmenin hazırladığı veya kaynak olarak öğrenciye sunduğu videolar ve sunular ile öğrencilere bireyselleştirilmiş eğitim imkanı sunulur ve her öğrenciye kendi öğrenme hızına göre öğrenme imkanı sağlanır. Bu modelde sınıf içinde daha çok öğrencinin pratik yapması amaçlanmış ve daha çok uygulamaya ve tartışmaya yer verilmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin 10. Sınıf öğrencilerine uygulanışını incelemektir. Araştırmada, deney ve kontrol grupları ile çalışılmış, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin erişileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Mersin ilinde yer alan bir lisede öğrenim gören 10. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örnekleme 46 öğrenci katılmıştır. Araştırma grubu, Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin uygulandığı deney (23 öğrenci) ve yürürlükte olan MEB müfredatına ilişkin ders ve çalışma kitabındaki etkinliklerin uygulandığı kontrol grubundan (23 öğrenci) oluşmaktadır. Deney ve kontrol grubunun ders konusu yürürlükte olan MEB 10. sınıf müfredatında yer alan `Comparative` ve `Superlative` konularıdır. Çalışmada, nicel verilerin nitel verilerle desteklendiği karma desen uygulanmıştır. Öğrencilere deneysel uygulama öncesinde öntest uygulanmış, uygulama gerçekleşmiş ve sontest yapılmıştır, daha sonra öğrencilere yöntem hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Lise 10. sınıf İngilizce dersinde gerçekleştirilen uygulama 6 hafta sürmüştür. Araştırmanın verileri İngilizce Dersi Erişi Testi ile toplanmıştır. Yapılan görüşme ve sınıf içi gözlem verilerinin analizinde betimsel analiz tekniği tercih edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS 17 istatistik paket programı kullanılmıştır. Uygulanan öntest ve sontest sonuçları incelendiğinde, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin erişileri arasında anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda da öğrencilerin model hakkındaki genel görüşleri olumludur. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin erişi üzerinde olumlu bir etkisi olması nedeniyle okullarda yaygın bir şekilde uygulanması önerilmektedir.
dc.description.abstractWith the development of technology, different methods and techniques have been applied in order to ensure effective participation of students. In traditional learning methods, the methods focused solely on teaching are often insufficient for students because most of the time in the classroom is about explaining the subject. The practical part is the student's responsibility with the homework. With the Flipped Class Model, which is the subject of the study, the learning process is reversed. The videos are prepared by the teacher or the videos and presentations are presented to the students as a source, and the students are offered individualized education and each student is provided with the opportunity to learn according to his / her own learning speed. In this model, more students are expected to practice in the classroom and more practice and discussion are included. The main objective of this study is to investigate the application of the Flipped Class Model to 10th grade students. In the study, the experimental and control groups were studied and the students in the experimental and control groups were examined. The sample of the study consists of 10th grade students in a high school in Mersin. 46 students participated to the study. The research group consisted of 23 students who applied the Inverted Flipped Class Model and the control group (23 students) who applied the activities in the course book and workbook related to the current curriculum of MoNE. The subject of the experimental and control group is in the 10th grade curriculum of MoNE which are `Comparative and Superlative` topics. In this study, a mixed design is applied in which quantitative data is supported by qualitative data. The students were given pre-test before the experimental application, the application was realized and the post-test was made and then the students' opinions were asked about the method. The duration of the study was 6 weeks. The data of the study was collected by using English Course Achievement Test. Descriptive analysis technique was preferred in the analysis of interviews and classroom observations. SPSS 17 statistical package program was used to analyze the quantitative data. When the pre-test and post-test results were examined, a significant difference was observed between the experimental and control group students. As a result of the interviews with the students, the general views of the students about the model are positive. Based on the results obtained, it is recommended that the Flipped Class Model is widely applied in schools because of its positive effect on the academic levels of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTersyüz edilmiş sınıf modelinin erişi düzeyine etkisi ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeThe impact of flipped classroom model on the academic achievement of students and students' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10216761
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583144
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess