Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Yakup
dc.contributor.authorÇalişkan, Şevket
dc.date.accessioned2020-12-10T12:51:46Z
dc.date.available2020-12-10T12:51:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296225
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimde tüm eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü çevrimiçi öğrenme ortamının öğrenciler ve öğretim elemanları açısından kullanılabilirliğinin analiz edilmesi ve etkililiğine yönelik geliştirilebilir yönlerini ve sahip olması gereken ek özellikleri belirlemektir. Çalışma Ahmet Yesevi Üniversitesi TÜRTEP uzaktan eğitim çevrimiçi öğrenme ortamında gerçekleştirilmiştir. Nicel ve nitel her iki modelinde birlikte kullanıldığı karma araştırma modeline uygun olarak düzenlenen bu çalışma, Ahmet Yesevi Üniversitesi TÜRTEP uzaktan eğitim programlarında gönüllülük esasına göre araştırmaya katılan 483 öğrenci ve 46 öğretim elemanı ile yürütülmüştür. Araştırma verileri `Web Sitesi Kullanılabilirlik Ölçeği`, `Çevrimiçi Derslere Yönelik Memnuniyet Ölçeği`, araştırmacı tarafından hazırlanan `Görüş ve Öneri Formu` ve `Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Bilgi Kayıtları` aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler; Betimsel İstatistiksel Analiz, Tek Yönlü Varyans Analizi, Korelasyon Analizi ve İçerik Analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamı kullanılabilirlik ve memnuniyet düzeyi `Orta`, öğretim elemanlarının çevrimiçi öğrenme ortamı kullanılabilirlik ve memnuniyet düzeyi `Yüksek` olarak bulunmuştur. Ayrıca öğrenciler ve öğretim elemanları açısından kullanılabilirlik ve memnuniyet arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamı kullanılabilirlik ve memnuniyet alt boyutları ile `Program Türü`, `Öğrenim Süreleri`, `Ders İçeriği Çalışma Süreleri`, `Canlı Derslere Katılım Süreleri` faktörleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. `Yaş` faktörüne göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. Araştırma katılımcılarının görüş ve önerilerinden elde edilen sonuçlara göre çevrimiçi öğrenme ortamında iyileştirilebilir yönler ve eklenebilecek yeni özellikler olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of the current study is to analyze the usability of online learning environment in distance education for students and instructors and to identify the aspects that can be improved and the additional features that need to be possessed in order to enhance the effectiveness of online learning environment. The study was conducted in the online learning environment of Ahmet Yesevi University TÜRTEP distance education programs. This study, which was conducted in the mixed methods research model by adopting both quantitative and qualitative models, was carried out with voluntary participants of 483 students and 46 instructors in Ahmet Yesevi University TÜRTEP distance education programs. The data were collected via `Website Usability Scale`, `Satisfaction Scale for Online Courses`, and `Opinion and Suggestion Form` and `Online Learning Environment Information Records` which were prepared by the researcher. The data were analyzed via Descriptive Statistical Analysis, One-Way Variance Analysis, Correlation Analysis and Content Analysis. The results of the study show that while the usability and satisfaction level of the students' online learning environment are `Medium`, the usability and satisfaction level of the instructors' online learning environment are `High`, and there is a positive relationship between usability and satisfaction. When the usability and satisfaction level of the students' online learning environment is analyzed according to the sub-dimensions `Program Type`, `Study Period`, `Course Content Study Period` and `Attendance to Live Classes Period`, significant differences were found, however, no significant differences were found according to the factor `Age`. The aspects that can be improved in the online learning environment and new features that can be added to that environment were found based on the participants' opinions and suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇevrimiçi öğrenme ortamının kullanılabilirlik analizi ve etkililiği: Ahmet Yesevi Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeUsability analysis of online learning environment and effectiveness: The case of Ahmet Yesevi University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-09
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAhmed Yesevi
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid10254241
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554286
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess