Show simple item record

dc.contributor.advisorHamarta, Erdal
dc.contributor.authorAyan Başkal, Didem
dc.date.accessioned2020-12-10T12:51:46Z
dc.date.available2020-12-10T12:51:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296223
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı ergenlerin çalışma alışkanlıkları ile sınav kaygısı ve okul başarısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırma verileri 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Konya ilindeki çeşitli ortaokullarının 8. sınıfında öğrenim gören 314 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla Uluğ (1981) tarafından geliştirilen `Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği`, Sınav Kaygısı düzeylerini belirmek amacıyla `Sınav Kaygısı Envanteri` ve kişisel ve ailesel özelliklere ilişkin bilgi edinmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştırAraştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ile sınav kaygıları arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişkinin bulunduğu görülmektedir. Bulunan sonuçlara bakıldığında kız öğrencilerin verimli çalışma alışkanlıklarının ve aynı zamanda sınav kaygılarının erkek öğrencilerden daha fazla olduğu bulunmuştur. Ayrıca ek yardım alan öğrencilerin verimli çalışma alışkanlıklarının, ek yardım almayan öğrencilerden daha fazla olduğu bulunmuştur. Bunlara ek olarak öğrencilerin verimli çalışma alışkanlıkları arttığında not ortalamalarının da arttığı bulunmuştur. Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının ve sınav kaygılarının öğrencilerin anne ve babalarının öğrenim durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Çalışma Alışkanlıkları, Okul Başarısı, Sınav Kaygısı
dc.description.abstractThe general aim of this study is examine the relationship between adolescents' study habits and test anxiety and school success. The research was conducted in acordance with the survey model in 2016-2017 academic year, 314 students from 8th grade of various secondary schools were enrolled in the study. İn order to determine the study habits of the students, 'Study Habits Scale' developed by Uluğ (1981) 'Exam Anxiety İnventory' and 'Personal İnformation Form' prepared by the researcher in order to obtain information about personal and familial characteristics were used.When the results of the study were examined, it was observed that there was a negative correlation between study habits and Exam anxiety of the students. It has been found that girl's productive working habits and examination anxiety were higher than boys ones. İn addition to these it was found that the efficient working habits of the students who received additional help. In addition it was found that the average of grades increased when students productive working habits increased.It was found that students' study habits and examination anxiety differ significantly according to their parents educational status.Keywords: Study Habits, School Success, Exam Anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerin çalışma alışkanlıkları ile sınav kaygısı ve okul başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between adolescents' study habits, exam anxiety, and school success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10256482
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559789
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess