Show simple item record

dc.contributor.advisorTurgut, Ahmet Hamdi
dc.contributor.authorGürdöl, İskender
dc.date.accessioned2020-12-10T12:51:26Z
dc.date.available2020-12-10T12:51:26Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296112
dc.description.abstractÖZET 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununa göre üniversiteler de seçmeli zorunlu olarak progress alınan beden eğitimi'nin öğrenciler tarafından seçilme nedenleri ve uygulanışındaki aksaklıkların aydınlatılabilmesi için İstanbul Teknik Üniversitesi birinci vs ikinci sınıflarından, beden eritişini seçen öğrencilere anket yapılması planlanmıştır. Bu noktadan hareketle 1560 beden eğitimi öğrencisinden Random modeli üs, 312 'sine anket yapılmıştır.Bu anketler bilgisayarda değerlendirilmiştir. Beden eğitimi ve sporun kısa tarihçesinde de belirttiğimiz gibi, insanlar fiziki güçlerinin, nedenli önemli bir faktör olduğunu yaşamları boyunca hissetmişlerdir» İ.T.Ü.`deki eritire gören öğrenciler 18-20 yaş grubunda kümlenmişlerdir. Öğrencilerin anketimize verdikleri esvaplardan bu der sin programa alınmasındaki kararın son derece isabetli olduğunu gördekteyiz» Yine öğrenci görüşlerinden edindiğimiz intibaya göre, bazı problemlerin olduğu ortadadır. Ankete katılan öğrencilerin %23.71 ilkokullarında spor tesisi olduğunu söylemektedir,. Bu rakamlar ortaokulda % 47*43, lise de ise % 62,81 dir. Alt süitin kurumlarındaki tesis sayısı arttırılmalıdır» t Aynı şekilde, asli beden eğitimi öğretmeni açığında kapatılması gereklidir.69 'Öğrenciler beden eğitimi vs spora ilgilidirler. {% 32.88) Saflık vs zindelik içinde beden eğitiminin önemli bir unsur olduğunun bilincindedirler.Öğrenciler bu dersin programa alınmasına onaylamakta dırlar. (% 88.21) Dersin başarı değerlendirmesi için derişik vs dengeli istekler gelmektedir. öğrencilerimize göre devlet spora gerekli önemli göstermemektedir. (% 86.53} Üniversite ise % 56,65 öğrenci için gerekli önemli göstermektedir. Devlet ve üniversite bu konudaki etkinliğini arttırıcı önlemler alacak durumundadır. öğrencilerin % 66.98 yoklama mecburiyetine karşı görüş belirtmişlerdir* Bu konu iyi değerlendirilerek uygulanmalıdır. Öğretim Görevlilerinden memnun olan öğrenci yüzdesi % 82.36 dır. Öğrenciler İ.T.Ü`deki tesis durumunu yetersiz bulmaktadırlar* {% 64.10} Bulunan bu tesisler ise kullanıra açısından ihtiyaç® cevap verememektedir. Beden eğitimi dersi uygulamasından önce % 88.77 öğrenci sağlık kontrolünden geçmemiştir. öğrenciler haftalık ders saatinin arttırılmasını istemektedirler.Yarıya yakın öğrenci bu uygulamanın dört saat olma sı gerecini belirtmişlerdir* {% 49.33) öğrenciler daha faz la uygulamalı ve oyuna yönelik ders istemektedirler* Bu arada kısaca teorik bilgilerde verilmelidir İ.T.Ü de öğrenciler için ulaşım büyük problem teşkil etmektedir* öğrenciler üniversite dışında spor yapamamaktadırlar.(% 90 * 70 )VIII-ÖZET Bu çalışmada voleybolcularda görülen m.infraspinatus etrofisinin nedenleri üzerinde durulmuştur. Yapılan EMG analizleri sonuıcunda suprascapular neuorapatyh'nin bu etrofiye neden olduğu bildirilmiştir. Literatür tetkiklerinden bu bilgi teyid edilmiş ancak ortaya çıkış mekanizmaları üzerinde çeşitli görüşler bildirilmiştir. Bu çalışmada suprascapular nauropaty'nin voleybolcularda görülmesi nedeni ile bu görüşlere ilaveler yapılmış ve voleybolda kullanılan tenis servis atışının patolojik bir aileye neden olacağı üzerinde durulmuştur. Yapılan literatür taramasında bu nokta üzerinde hiç durulmadığı düşünülerek bu konunun suprascapular neoropathy nedenleri arasında muhakkak mütalsa edilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİstanbul Teknik Üniversitesi`nde 1987/1988 ders yılında beden eğitimi dersini seçme sebepleri ve dersin uygulanabilirliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.identifier.yokid9206
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid9206
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess