Sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları etik ikilemler
dc.contributor.advisor | Saban, Ahmet | |
dc.contributor.author | Çelik, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:51:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:51:18Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296080 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları etik ikilemlerin neler olduğunu, bu ikilem durumlarını yaşamalarına sebep olan olayların/durumların neler olduğunu ve yaşadıkları etik ikilemlerin üstesinden gelmek için nasıl bir yol izlediklerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Siirt ili Baykan ilçesinde görev yapmakta olan 65 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, üç açık-uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış bir görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler 14 kategori altında analiz edilerek yorumlanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları ikilem durumlarının ve bu ikilem durumlarına karşı izledikleri yolların incelenmesiyle öğretmenlik mesleğinin daha yakından tanınması hedeflenmiştir.Anahtar Kelimeler: Etik İkilem, sınıf öğretmeni, nitel araştırma | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study was to examine the ethical dilemmas that primary school teachers experience, the events/situations causing them to face such dilemmas and the methods that they follow to overcome such ethical dilemmas. A case study method, which is one of the qualitative research designs, was used in the study. The participants included 65 primary school teachers working in the Baykan district of Siirt province during the 2018-2019 academic year. Data of the study were obtained through a structured interview form consisting of three open-ended questions. The results were grouped under 14 categories, and each category was analyzed and interpreted in itself. By examining the dilemmas that primary teachers face during their teaching and the ways they follow to overcome such dilemmas, the aim was to be more familiar with the teaching profession. Key words: Ethical dilemma, primary school teacher, qualitative research | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları etik ikilemler | |
dc.title.alternative | Ethical dilemmas that primary teachers encounter | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-18 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Business ethic | |
dc.subject.ytm | Professional ethics | |
dc.subject.ytm | Moral education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.subject.ytm | Ethical sensitivity | |
dc.subject.ytm | Dilemma | |
dc.identifier.yokid | 10259534 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 555997 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |