Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Gözde
dc.contributor.authorTuran, Sena
dc.date.accessioned2020-12-10T12:50:56Z
dc.date.available2020-12-10T12:50:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295965
dc.description.abstractİlkokul Fen Bilimleri dersinde müzik yoluyla öğrenmenin öğrenci başarı düzeyine etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Kahramanmaraş ili Suçatı İlkokulunda bulunan 3. Sınıf öğrencileri ile çalışılmıştır. Araştırmacı tarafından belirlenen iki sınıf deney ve kontrol grubu olarak seçkisiz atanmış, gruplar kura yöntemiyle deney ve kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel işlem öncesi öğrencilerin başarı düzeylerinin eşitlenmesi amacı ile gruplar, ünite kazanımlarını ölçen, sınıf öğretmenleri ve Fen Bilgisi öğretmeninin görüşü alınarak hazırlanan başarı düzeyi ölçme testi, ön test olarak uygulanmıştır. Eşitlik sağlandıktan sonra ilkokul 3. Sınıf fen bilimleri dersi `Maddeyi Tanıyalım` ünitesinin ''Maddenin Halleri'' konusu deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan çocuk şarkısı ile öğretilirken kontrol grubuna geleneksel yöntemlerle öğretilmiştir. Ünite çalışması her iki gruba iki hafta boyunca üçer saat olmak üzere verilmiştir. Öğrenme tamamlandıktan sonra sınıf öğretmenleri ve Fen Bilgisi alan öğretmeninin görüşü alınarak hazırlanan başarı düzeyi ölçme testi, son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada deneme modeli kullanılmıştır. Deney ve Kontrol grubunun ön test - son test başarı düzeyi arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesi amacıyla ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için Wilcoxon Sıralı İşaretler Testi kullanılmasına karar verilmiştir. Araştırmada ulaşılan veriler SPSS paket program aracılığı ile çözümlenmiş, bulgular tablolaştırılarak betimsel bir şekilde yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarının başarı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark çıkmamıştır. Aritmetik ortalamalara bakıldığında ise müzik yolu ile öğretimin geleneksel yönteme göre öğrencilerin başarı düzeyinde daha fazla artış oluşturduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractIn this study, effects of learning through music in science courses of elementary schools on the success rate had been investigated. The study had been held with third grade students of Kahramanmaraş Suçaltı Elementary School between 2017-2018 academic years. Two distinct groups had been randomly selected as `experimental and control` by the researcher. In the study, half experimental pattern has been utilized with pretest and final test control groups. In order to normalize the success rates of students before the experimental procedure, a success level evaluation test that was prepared through the comments of class and science teachers, had been used as the pre-test. After ensuring the equivalence, the subject of `States of Matter` in `Know the Matter` unit of Science Course had been taught by the researcher through child songs to the experimental group of third grade students. Similarly, the same topic had been taught to the control group through traditional procedures. This unit study had been applied to both groups for two weeks. After learning phase had been completed, the success level evaluation test that was prepared through comments of class and science teachers, had been used as the final-test. Trial model had been utilized in the research. In order to learn the difference between the pre and final tests, Wilcoxon sequential indication test had been used for related and unrelated samples. In the research, data had been analyzed using SPSS packet program and results had been interpreted both verbally and through tables. As a result, no significant statistical difference had been observed between experimental and control groups in terms of success rate. Moreover, based on the arithmatic average, student success rate increases in music oriented learning with respect to the traditional one.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlkokul fen bilimleri dersinde müzik yoluyla öğrenmenin öğrenci başarı düzeyine etkisi
dc.title.alternativeEffects of learning through music on the success level of students in science courses of elementary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-10
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic assisted education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10247031
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555586
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess