1997-2017 yılları arasında kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çiftçi, Sabahattin | |
dc.contributor.author | Gündoğdu Irmak, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:50:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:50:39Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295831 | |
dc.description.abstract | 1997–2017 yılları arasında Türkiye'de kaynaştırma eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini ve araştırmaların Türkiye'de ne boyutta olduğunun tespitini amaçlayan bu çalışma nitel verilere dayalı doküman analizi tekniği ile yapılan bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Yüksek Öğretim Kurulu'nun (YÖK) Ulusal Tez Merkezi'nde kaynaştırma eğitimi adı altında incelenen 156 adet lisansüstü tezler oluşturmaktadır. 156 lisansüstü tezden 141'i yüksek lisans, 15'i de doktora tezidir. YÖK Ulusal Tez Merkezi'nde ulaşılabilen 2007-2017 yılları içerisinde en fazla 2010 yılında lisansüstü tez hazırlandığı, yine bu yıllar içerisinde ulaşılan kaynaştırma eğitimi alanında yapılan lisansüstü tez çalışmalarının 42 üniversiteye ait çalışmalar olduğu gözlenmiştir. Kaynaştırma eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin büyük bir kısmı yüksek lisans tez türünde çalışılmış olup; doktora tez türündeki çalışmaların sayısının yüksek lisans tezlerine göre daha az olduğu belirlenmiştir. İncelenen tezlerin en çok eğitim bilimleri enstitüsü ile özel eğitim anabilim dalında yer aldığı, araştırmacılarının cinsiyetlerinin çoğunlukla kadın olduğu, çalışılan örneklem aralığında en fazla öğretmenlerle çalışıldığı, tezlerde kullanılan araştırma deseninin büyük oranda tarama deseni ve tezlerde en çok nicel yönteme başvurulduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Eğitim ve öğretim, lisansüstü tez, kaynaştırma eğitimi | |
dc.description.abstract | 1997–2017 yılları arasında Türkiye'de kaynaştırma eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini ve araştırmaların Türkiye'de ne boyutta olduğunun tespitini amaçlayan bu çalışma nitel verilere dayalı doküman analizi tekniği ile yapılan bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Yüksek Öğretim Kurulu'nun (YÖK) Ulusal Tez Merkezi'nde kaynaştırma eğitimi adı altında incelenen 156 adet lisansüstü tezler oluşturmaktadır. 156 lisansüstü tezden 141'i yüksek lisans, 15'i de doktora tezidir. YÖK Ulusal Tez Merkezi'nde ulaşılabilen 2007-2017 yılları içerisinde en fazla 2010 yılında lisansüstü tez hazırlandığı, yine bu yıllar içerisinde ulaşılan kaynaştırma eğitimi alanında yapılan lisansüstü tez çalışmalarının 42 üniversiteye ait çalışmalar olduğu gözlenmiştir. Kaynaştırma eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin büyük bir kısmı yüksek lisans tez türünde çalışılmış olup; doktora tez türündeki çalışmaların sayısının yüksek lisans tezlerine göre daha az olduğu belirlenmiştir. İncelenen tezlerin en çok eğitim bilimleri enstitüsü ile özel eğitim anabilim dalında yer aldığı, araştırmacılarının cinsiyetlerinin çoğunlukla kadın olduğu, çalışılan örneklem aralığında en fazla öğretmenlerle çalışıldığı, tezlerde kullanılan araştırma deseninin büyük oranda tarama deseni ve tezlerde en çok nicel yönteme başvurulduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Eğitim ve öğretim, lisansüstü tez, kaynaştırma eğitimi | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 1997-2017 yılları arasında kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing post graduate theses written on the inclusive education between the years of 1997-2017 in Turkey in terms of various variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Theses | |
dc.subject.ytm | Postgraduation thesises | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Scientific researchs | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 10244248 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 548507 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |