Temel eğitimde spor organizasyonu üzerine yeni model araştırması
dc.contributor.advisor | Muratlı, Sedat | |
dc.contributor.author | Bülbül, H.Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:50:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:50:15Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295697 | |
dc.description.abstract | ÖZET Temel Eğitimde Spor Organizasyonu üzerine Model Araştırması konulu tez çalışması, Türkiye'de bu alan ile ilgili kuruluşların, kuruluş, görev ve yetkilerini ortaya koymakla başlamıştır. Daha sonra usun yıllar bütün okul sporlarında uygulanan ana organizasyon sistemleri ayrıntılarıyla incelenmiş tir. Bu sistemlerde uygulayıcı durumunda olan mercilerin ve görevlilerin belli esasları uygularına rağmen koordinasyon eksikliğinden dolayı aksaklıkların doğduğu bilinmektedir. Daha önemlisi de bu sistemin esas unsurları olan okul takımları, idarecisi ve öğrencisiyle organizasyondan, yönetimden, ekonomik konumdan, eğitimdeki aksamalardan şikayetçi olmuşlardır. Sonuçta bugünkü uygulamanın ülkemizin eğitim siste mine olduğu kadar bilimsel eğitim yöntemlerine ve sportif esaslara uymadığı, bu sistem nedeniyle öğrencilerin erken branşlaşma ve müsabaka ortamına girmesi nedeniyle biyolojik ve ruhsal gelişimine ters düştüğü belirlenmiştir. Bu nedenle öğrencilerin daha ilkokul çağında katı kurallı müsabakalara zorlanmaması, ortaokul döneminde de öğrenciyi salt kazanma düşüncesine yönlendirmeyen sistemler çözüm olarak önerilmiştir, özellikle ilkokul döneminde müsabakaların, okul içi müsabakalardan başlıyarak il içi turnuvalara kadar götürülmesi, ortaokullarda da aynı kademeler den geçerek en fazla coğrafi bölgeler düzeyine kadar organize edilmesinin Milli Eğitim'de Spor uygulamaların 'Eğitim ve Sağlığı Olumlu Yönde Etkilemesi' amacına daha uygun olacağı ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | SUMMARY A SURVEY ON A MODEL SPORTS ORGANIZATION IN BASIC EDUCATION This Paper, a survey on a model sports organisation in basic education, begins to show the limits of the authority and functions of sports organisations in Turkey. Later `on main sports organisation systems applied in school sports for many years have been investigated. It is known that there has been 3ome inconvinience because of the lack of coordination though people who execute practise some certain principles in these systems Moreover, school teams, trainer and students complain about the inconvinience in education. As a result, present practice has been Pointed out that it hasn't suited to not only our education system but scientific educational methods and sports principles and that this system has misfitted to students' biological and phisological development because of early specialisation and the stress of competition. Therefore, The systems that the Primary school students mustn't be forced to compete with strict rules and that don't direct secondery school students completely to win, have been suggested. Especially at the primary school period, from in school competitions to in-provience ones, at the secondery school period, from in-school competitions to regional tournaments must be conducted and the sports applications of National Education will suit the aim of that they will affect education and health in a positive way, have been suggested. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Temel eğitimde spor organizasyonu üzerine yeni model araştırması | |
dc.title.alternative | A Survey on a model sports organization in basic education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Organization | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.identifier.yokid | 19055 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 19055 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |