10-12 Yaş grubu futbolcularda video-teyp aracılığıyla futbol tekniklerinin öğretimi sözel öğretim yöntemiyle eğitim görenlerle kıyaslanması
dc.contributor.advisor | Kızılet, Ali | |
dc.contributor.author | Erdem, Kamil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:49:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:49:47Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295474 | |
dc.description.abstract | - 52 - ÖZET Bu çalışmada Pendikspor Minik Takımından 24 genç sporcu adayı seçilmiştir. Bunlardan 12' si video-teyp aracılığıyla eğitime tabi tutulmuştur. Bu çalışmada daha çok vuruş teknikleri üzerinde durulmuştur. Her tekniğin gösteri minden hemen sonra uygulama yapılmıştır. Her antrenman öncesinde teknik tekrardan izlettirilerek futbolculardan, hatalarını kendileri tarafından bulunması ve tartışılması istenmiştir. Diğer 12 genç futbolcuya teknikler sözel öğretim yöntemiyle anlatılmış ve sonrası uygulanmaya geçilmiştir. Hatalar uygulama sırasında düzeltilmiş ve gerekli açıklamalar yapılmıştır. Bu çalışmalar haftada iki kez olmak üzere 12 hafta sürmüştür. Çalışmaların başlangıcında, 6. haftasında ve sonunda olmak üzere 3 test yapılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | - 53 - SUMMARY `COMPARING FOOTBALLERS BETWEEN 10-12 AGE GROUPS TRAINED IN FOOTBALL TECHNIQUES WITH THE ONES WHO ARE TRAINED WITH ORAL TRAINING METHOD` In this study, from Pendikspor Junior's Team, 24 young sportsmen nominees were selected. 12 of these were trained using video-teyp. In this study, mostly shooting techniques were emphasized. Just following the display of each technique, practice was carried out. Prior to each exercise, technique was watched once again by the footballers and they were wanted to find their mistakes and to discuss those mistakes by themselves. To the other 12 young footballers, the techniques were told with oral training method and than practice was done. Mistakes were corrected during the practice and the necessary explanations were done. This study lasted 12 weeks, as twice a week. At the begining of the studies, in 6th week and at the end, 3 tests were achieved and the results were evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 10-12 Yaş grubu futbolcularda video-teyp aracılığıyla futbol tekniklerinin öğretimi sözel öğretim yöntemiyle eğitim görenlerle kıyaslanması | |
dc.title.alternative | Comparing footballers between 10-12 age groups trained in football techniques with the ones who are trained with oral training method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Football players | |
dc.subject.ytm | Verbal learning | |
dc.subject.ytm | Videotape recording | |
dc.subject.ytm | Football | |
dc.identifier.yokid | 20534 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 20534 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |