Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, M. Fikret
dc.contributor.authorDöşyilmaz, Enver
dc.date.accessioned2020-12-10T12:49:32Z
dc.date.available2020-12-10T12:49:32Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295419
dc.description.abstract144 ÖZET Gelişmiş ülkeler açısından spor, bir boş zamanı geçirme aracı olmaktan çıkıp günlük hayatın bir parçası haline gelmiştir. Sporu kitle boyutunda düşünürsek, hem buna sebep olan hem ds bundan kaynaklanan pekçok faktör bulunmaktadır. Bu iç içe geçmiş ve karmaşık faktörler giderek kamu yönetimlerinin daha çok ilgisini çekmektedir. Türkiye'de spor tesis politikalarının değerlendirilmesinde planlı dönem öncesi ve planlı dönem biçiminde ikili bir tasnif yapılabilir. Bu çerçevede planlı dönem yani 1963 sonrası ülkede spor yatırımlarının politik ve ekonomik faktörlerin etkisinde olmasıyla beraber yine de bir istikrar kazanmış olduğu dönemdir. Ülkemizde spor yatırımları açısından kamu kurumlan ve büyük ölçekli sanayi kuruluşları göz önünde tutulursa, 1986 yılında çıkartılan 3289 sayılı kanun önemli bir dönüm noktası gibi görülebilir. Ancak sosyo-ekonomik ve politik realite iyi niyetli hukiki çabaların önünü kesmekte ve bir dizi olumsuz faktör, diğer yasalar gibi bu yasanın da hayata geçirilmesine mani olmaktadır. Eğitim kurumlarının durumunu da aynı biçimde değerlendirmek mümkündür. Her şeye rağmen Kahramanmaraş'ın spora ilgiyi olumlu yönde teşvik edici sosyo- kültürel yapı özelliklerine sahip olduğunu görüyoruz. Genel alanda ebeveynlerin hem de gençlerin spora bakış açısı bu istikamettedir. Ancak ekonomik realiteler, ideallerin realizasyonunda hâlâ en önemli engel kategorisini oluşturmaktadır.
dc.description.abstract145 ABSTRACT In developed countries, sport has become a part of daily life, apart from being a leisure activity. Considering the public life, there are a lot of factors that sports effect. Those intervowen and complicated factors have attracted the public administrative organizations. The policy of constructing sports facilities could be examined in terms of pro-planned and planned periods. In the planned period, that ise, the period after 1963, despite the political and economic factors, the sports facilities gained stability. Considering the public organizations and the major industrial organizations from the point of sports investment, the law that was issued in 1968 with the number 3289 seems to be an important turning point. Yet, allow those legislative attempts to be practiced. Educational organizations could be considered in the some position as well. Despite the negative factors, it is observed that Kahramanmaraş has a social cultural background that encourage sport activities. Generally, both the families and the young people have a positive approach to sports. But, the economic factors are still the most important obstacles preventing the ideas from coming true.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleKahramanmaraş bölgesinde öncelikli spor branşları ve tesis politikaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmKahramanmaraş
dc.subject.ytmSport facilities policy
dc.identifier.yokid24195
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid24195
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess