Show simple item record

dc.contributor.advisorÇıkılı, Yahya
dc.contributor.authorİslamoğlu Külte, Şerife
dc.date.accessioned2020-12-10T12:49:21Z
dc.date.available2020-12-10T12:49:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295350
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2–6 yaş arası Down sendromlu bireyler ile normal gelişim gösteren bireylerin fonolojik farkındalık düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Çünkü tarama modeli betimleyici bir araştırma yöntemi olup araştırılmak istenen problemin mevcut var olan durumunu betimlemek için kullanılmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 15 Down sendromlu ve 15 normal gelişim gösteren 2-6 yaş arası bireyler oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri, `Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği (EÇDFDÖ)` ile elde edilmiştir. Bu ölçek ile bireylerin fonolojik farkındalık düzeyleri ölçülmüştür. Down sendromlu bireyler ile normal gelişim gösteren bireylerin fonolojik duyarlılık testlerinden aldıkları puanların istatistiksel analizine göre her iki grubun da genel fonolojik duyarlılığı oldukça düşük olmasına rağmen alt değişkenler açısından normal gelişim gösteren bireylerin Down sendromlu bireylere göre daha yüksek puanlar aldıkları tespit edilmiştir. Normal gelişim gösteren bireylerin yüksek çıkan fonolojik duyarlılık puanlarının Down sendromlu bireylerden istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amacıyla her bir alt test için yapılan Mann Whitney U-testi sonuçlarına göre, bireylerin gruplarına göre (Down-normal) anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği anlaşılmıştır. Araştırma sonucunda fonolojik duyarlılık konusunda Down sendromlu bireylerin normal gelişim gösteren bireylere kıyasla daha düşük seviyede kaldıkları ve aradaki sayısal farkın istatistiksel açıdan da %99 güven aralığında anlamlı çıktığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether there is a significant difference between the levels of phonological awareness of normal individuals and Down's syndrome patients aged 2–6 years. In this research, screening model which is one of the quantitative research methods was used. Because the scanning model is a descriptive research method, it is used to describe the current situation of the problem to be investigated. The study group of the study consists of 15 people with Down syndrome and 15 normal development aged 2-6 years.The data of the study were obtained with `Early Childhood Phonological Sensitivity Scale`. With this scale, phonological awareness levels of the individuals were measured. According to the statistical analysis of the scores obtained from the individuals with Down syndrome and normal individuals from the phonological susceptibility tests, it was found that although the general phonological sensitivity of both groups was quite low, normal individuals scored higher in terms of sub-variables than the individuals with Down syndrome.According to Mann Whitney U-test results for each subtest, it was found that there was a significant difference between the groups of individuals (Down-normal) in order to determine whether the high scores of normal individuals had statistically significant difference from individuals with Down syndrome. As a result of the study, it was observed that the individuals with Down syndrome were at a lower level in terms of phonological sensitivity compared to normal individuals and the numerical difference between them was found to be statistically significant in the 99% confidence interval.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2-6 yaş arası down sendromlu bireyler ile normal gelişim gösteren bireylerin fonolojik farkındalık düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of phonological awareness levels of individuals with down syndrome and normal development between 2-6 years
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-17
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10266471
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569571
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineÖzel Eğitim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess