Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Ayvaz
dc.contributor.authorKarasu, Seher
dc.date.accessioned2020-12-10T12:49:19Z
dc.date.available2020-12-10T12:49:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295342
dc.description.abstractGünümüzde hızla ilerleyen bilim dalı içerisinde fen eğitimi de gittikçe daha fazla önem kazanmaktadır. Farklı yöntem ve tekniklerle fen eğitimi ile öğrencilerin ilgisini çekmek daha da kolaylaşmaktadır. Aynı şekilde zihinsel yetersizliğe sahip öğrenciler için de fen eğitimi önem taşımaktadır. Bu bağlamda zihinsel yetersizliğe sahip özel öğrencilere uygun farklı yöntem ve teknikler kullanılarak, öğrencilerin asgari düzey bile olsa fen okuryazarı olması sağlanmalıdır.Bu çalışma; hafif derecede zihinsel yetersizliğe sahip özel eğitim sınıfı öğrencilerine duyu organları konusunun 5E yöntemi ile öğretiminin etkililiğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma Antalya ili Serik ilçesinde bulunan Özelim Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nde birebir eğitime devam etmekte olan 3 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırma nitel bir durum çalışmasıdır. Araştırmada 5E yöntemine göre hazırlanmış ders planı aracılığıyla ders işlenmiş, sonrasında ise öğrencilerle birebir sürece yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğrenci görüşleri değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin 5E yöntemi ile ders işlenişini beğendikleri, etkinliklere severek katıldıkları, diğer derslerin de bu şekilde işlenmesini istedikleri ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, 5E, fen eğitimi, duyu organları, zihinsel yetersizlik
dc.description.abstractScience education gains more importance day by day within the fast developing fields of science. It is getting easy to catch student's attention by different kinds of techiques and methods in science. Science education is also important for students who have mantal deficiency. In this context, it should be provided to be science literate at least at a minimum level for students having mental deficiency by using different tecniques and methods that are suitable for them. This study has been made with the aim of showing effectiveness of method 5E that has been used to teach sense organs to the students having a bit mental deficiency. The study has been made with 3 students who are getting individual education in Özelim Special Education and Rehabilitation Center in Serik,Antalya. This study is a qualitative situation study. In this study, subject has been taught via lesson plan that has been prepared according to method 5E. Then student's opinions has been evaluated by using semi structured interwiev forms.At the end of the study, it has come out that students like the method, enjoy taking part in activities and want to learn other subjects with this method. Key words: constructivism,5E, science education,sense organs, mental deficiency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel eğitim öğrencilerine fen bilimleri dersinde duyu organları konusunun 5E yöntemi ile sunulmasının etkililiği
dc.title.alternativeThe efficacy of presenti̇ng subject of sense organs with method 5E to speci̇al education students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10250585
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579787
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess