Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakırer, Hüseyin Serdar
dc.contributor.authorKayaalp Bilgiç, Gaye
dc.date.accessioned2020-12-10T12:49:18Z
dc.date.available2020-12-10T12:49:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295320
dc.description.abstractTanburî Cemil Bey'in TRT repertuvarına kayıtlı saz eserlerinin, Form ve Makâmsal işleyişinin ele alındığı bu çalışmada; peşrev, saz semâîsi, longa, sirto, zeybek, oyun havası formlarında bestelediği eserleri seçilmiştir. Tanburî Cemil Bey'in bestelediği saz eserlerinin Türk Makâm Nazarî ve uygulama tarihinde kullanılan form ve Makâmsal kullanımları ile doğru orantılı olup olmadığı akademik ve bilimsel tespitlerle yapmak amaçlanmıştır.Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanması ve çözümlenebilmesi için tarama yönteminden yararlanılmış, tarama modellerinden de tekil tarama modeli uygulanmıştır.Sonuç olarak, Tanburi Cemil Bey'in bazı makâmların seyrindeki özgün yaklaşımı, makamların seyir özelliklerinde bir takım farklılıklar ortaya koymuş, İncelenen Türk Makâm Müziği tarihindeki makâm tarifleri ile Cemil Bey'in bazı eserlerinde işlenen makam seyir yapısının farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, aiming to analyse of the instrumental works of Tanburî Cemil Bey in terms of form and maqam as peşrev, saz semâîsi, longa, sirto, zeybek and oyun havası which are listed in the TRT (Turkish Radio and Television Corporation) archive are chosen. It is aimed to determine if the instrumental works of Tanburî Cemil Bey shows parallelism with the usage of form and maqam in the history of Turkish maqam theory and practice by using scientific and academic methods.In this study a qualitative research method was used. A singular scanning model was implemented, in order to collect and analyse data.It was concluded that Tanburi Cemil Bey's original approach regarding processing of some maqams showed some differences in characteristics of processing of the maqams, and that maqam descriptions in the history of Turkish maqam and the structure of maqam processing of some works of Cemil Bey were different.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTRT repertuarında kayıtlı Tanburî Cemil Bey`in saz eserlerinin form ve makâmsal olarak incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of TRT in terms of form and maqam of the onstrumental works of Tanburi Cemil Bey which are listed in the archive
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-24
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmTanburi Cemil Bey
dc.subject.ytmComposers
dc.subject.ytmCompositions
dc.subject.ytmWork of instrument
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmModes
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmRepertoire
dc.identifier.yokid10241372
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553585
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess