dc.contributor.advisor | Kurnaz, Ahmet | |
dc.contributor.author | Toksöz, Ersan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:49:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:49:16Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295314 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Türkiye'de yedi ilde resmi kurumlarda öğrenim gören 1-8. sınıf farklı düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin sosyal gelişim düzeylerinin aile ve öğretmen görüşlerine göre farklı değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını saptamak amacıyla planlanmıştır.Nicel bir araştırma olan bu çalışmada tarama yöntemi benimsenmiştir. Araştırma verilerinin toplanması için farklı düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ve bu öğrencilerin anne-babalarına ekte gösterilen `Anne-Baba ve Çocuğa Ait Bilgi Formları` uygulanmıştır. Aynı zamanda zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin anne-babalarına ve öğretmenlerine `Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği` dağıtılmış ve sonra toplanmıştır.Verilerin analizinde ise veriler homojenlik ve normal değerler açısından incelenmiştir. Verilerin normal dağılım gözlendiği için parametrik istatistikler kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolara dönüştürülerek farklı düzeydeki zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri veli ve öğretmen görüşlerine göre farklı değişkenler açısından incelenmiştir.Araştırma sonucunda zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinde, cinsiyetleri, yaşları, destek eğitim almaları, annenin ve babanın sağ veya ölü olması, babanın öz veya üvey olması, ailenin sosyal güvencesi olup olmaması, kendisine ait oda olup olmaması, çocuğun parkta oynaması, kaçıncı çocuk olduğu, kardeş sayısı, destek eğitim süresi, annenin ve babanın eğitim ve meslek durumu ve ailenin birliktelik durumu, açısından fark olmadığı ancak; tıbbi tanıları, yaşadığı il, sınıfı, annenin öz veya üvey olması, ailesi tarafından komşu ziyaretlerine ve alışveriş merkezlerine götürülmeleri, arkadaşlarının eve gelmesi, sokakta arkadaşları ile oynaması, kolayca arkadaş edinmesi, yaşıtlarıyla konuşma başlatması, doğum günü partisine davet edilmesi, çocuk için doğum günü partisi düzenlenmesi ve düzenli olarak sinemaya götürülmesi açısından ise fark olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Yetersizlik, Sosyal Gelişim, Öğretmen Görüşü, Veli Görüşü | |
dc.description.abstract | This study was designed to determine whether the official institutions in seven provinces studying in 8th grade students with different levels of intellectual disabilities in social development levels vary in terms of family and teachers' opinions according to different variables in Turkey.In this study, which is a quantitative research, the screening method has been adopted. In order to collect the research data, `Parents and Child Information Forms`, which are shown in the appendix, have been applied to the students with different levels of mental disability and their parents. It was collected.Data were analyzed in terms of homogeneity and normal values. Since the normal distribution of the data was observed, parametric statistics were used. The results obtained from the students were examined and their social skill levels were examined in terms of different variables according to parents 'and teachers' opinions.As a result of the research, students with mental disability at social skill levels, gender, age, support education, mother and father being right or dead, having the father self or stepmother, whether there is social security of the family, whether it is his own room or not, his children playing in the park, that there is no difference in terms of the number of siblings, the duration of the support education, the education and occupation status of the mother and the family, medical diagnosis, province, class, mother's own or stepmother, family visits by neighbor and visits to shopping centers, friends come home, play with friends on the street, make friends easily, start conversation with peers, birthday party, the child's birthday It is seen that there is a difference in terms of organizing the party and taking it to the cinema regularly.Key Words: Mental Impairment, Social Development, Teacher Opinion, Parent Opinion | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 1-8. sınıf zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin aile ve öğretmen görüşlerine göre farklı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of social skills levels of 1-8th grade mentally disabled students in different variables according to family and teacher opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-08 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mentally retardation | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Social skills training | |
dc.subject.ytm | Social appreciation level | |
dc.subject.ytm | Family education | |
dc.subject.ytm | Family attitude | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Social development | |
dc.identifier.yokid | 10253590 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554181 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |