Show simple item record

dc.contributor.advisorKasap, Hasan
dc.contributor.authorKiliç, Tahir
dc.date.accessioned2020-12-10T12:49:13Z
dc.date.available2020-12-10T12:49:13Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295287
dc.description.abstract73 6. ÖZET Bu çalışmada Dominant (tercih edilen) ve Resesif (tercih edilmeyen) be ceriler ve Bilateral Transfer konusunda literatür taraması yapılmış, öğreticilerin transfer konusunu eğitimin ve öğretimin içinde nasıl yorumladıkları araştırılmış, Spor becerilerine yönelik olarak Transferin kullanım yönleri incelenmiştir. 12-14 (±3) yaş grubu kız ve erkeklerden oluşan 500 ortaokul öğrencisine lateralizasyon anketi uygulanmış ve testler için toplam 84 öğrenci seçilmiştir. Üç ayrı grupta toplanan deneklere, masatenisine dayalı motor kalıptan olu şan test uygulanmış, Dominant ve Resesif ellerdeki bilateral transferin zamana bağlı durumu incelenmiştir. Sonuç olarak, beynin yapılanması asimetrik olmasına sağ ve soldaki he- misferlerin farklı görevler üstlenmesine ve `ekstremitelerden birinin hareketi di ğeri tarafından taklit edilemez` bulgularına rağmen eller arasında `kavram` ve `motor program` yönünden oluştuğu düşünülen bir `bilateral transfer` gerçek leşmektedir. `Resesif tarafla öğretime başlama`, motivasyonel faktörlere ve `basitten karmaşığa, bilinenden bilinmeyene` ilkelerine rağmen eller arasındaki öğrenme farkını azaltmaktadır. Özellikle bilateral becerilere sahip spor dallarında önemli olabilir. Bilateral transfer, öğrenme ve gelişme süreçleri içinde farklı zamanlarda farklı şekillerde ortaya çıkmaktadır. Öğrenme setlerinin dizaynında bu dikkate alınmalıdır, iyi bir zamanlama ile yapılacak ekstremite değişmeleri öğrenmede zaman kazanma ve pekiştirmede etkili olabilir.
dc.description.abstract6. SUMMARY In this study, literature has been researched regarding the dominant (preferred) and Recessive (non-preferred) skills and Bilateral Transfer, it has been researched how students interpret the matter of Transfer in teaching and training and the use acpects of transfer oriented to sport skills have been researched. 500 secondary school students comprised of 12-14 (±3) age group girls and boys have been subjected to lateralization questionnaire and for the tests, total 84 students were choosed. The subjects in three different groups were subject to the test of motoric pattern based on ping- pong and time -dependant condition of bilateral transfer on dominant and recessive hand has been studied. In the result; Although the formation of brain is asymetric, hemispheres both in right and left are charged different tasks and the findings that `motion of one of the extremities can not be imitated by the other one`, between the hands, a `bilateral transfer` occurs, which is supposed to exist in respect of `concept` and `motor programme`. `Introduction to teaching with recessive side ` reduces the learning differance between the hands in spite of the principles `simple -to-complex, known-to-unknown`. This can especially be important in the sports involving bilateral skills. Bilateral transfer occurs in different times and different forms within the learning times and developing processes. In designing of learning sets, this should be taken into consideration. The extremity changes to be carried out with a good timing can be effective in saving time in learning and in reinfor cing the learned things.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleMotor becerilerin öğretiminde dominant veya resesif elle öğretime başlamanın bilateral transfere etkisinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid27625
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27625
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess