Show simple item record

dc.contributor.advisorSaban, Aslıhan
dc.contributor.authorAtalay, Müslüme
dc.date.accessioned2020-12-10T12:48:56Z
dc.date.available2020-12-10T12:48:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295174
dc.description.abstractBu çalışma ortaöğretim sosyal bilgiler dersinde kullanılan Eğitim Bilişim Ağı'nın (EBA) derslerde kullanımını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu inceleme nitelik, kullanışlılık ve öğrenci başarısına etkisi olmak üzere üç kapsamda toplanmıştır. Böylece Eğitim Bilişim Ağı'nın ders içi durumu ortaya konmuştur.Araştırma için ulaşılabilir evren seçilmiştir. Konya ilinde bir ortaokulda bulunan 7.sınıf öğrencileri ve öğretmenleri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Bu çalışmada nitel ve nicel verilerin birlikte toplanmasına karar verilmiştir. Böylece veriler karma yöntem kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama araçları olarak anket, gözlem formu ve görüşme formu hazırlanmıştır. Verilerin toplanması 4 hafta sürmüştür. Verilerin analizi için betimsel analiz yöntemi seçilmiştir. Bu süreçte SPSS Statistics 22 paket programı ve Microsoft Excel Office 365 programı kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarından elde edilen verilere göre EBA'nın ders içeriklerinin genel olarak yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrenciler konuların EBA'dan anlatılmasını daha çok sevdiklerini ve ilgi çekici bulduklarını ifade etmişlerdir. Eba'da video, animasyon, resim gibi görsel materyallerin olması öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırmıştır. Öğretmenlerden elde edilen verilere göre EBA'da yer alan videolar ve etkinliklerin öğrencilerin kalıcı öğrenmesine avantaj sağladığı düşünülmektedir. Ayrıca öğretmen ve öğrencilere göre EBA'nın kullanımı kolaydır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Bilişim Ağı, Ortaokul, Sosyal Bilgiler, Ders İçi Durum, Başarı Düzeyi
dc.description.abstractThis study has been conducted in order to examine the use of educational informatics network used in secondary school social studies courses. This review has been collected in three scopes, including quality, usability and impact on student achievement. In this way, the course status of the educational informatics network has been introduced.An accessible universe has been chosen for research. 7th grade students and teachers in a secondary school in Konya established the study group of research.In this study, it was decided to collect both qualitative and quantitative data. Thus, the data were collected using a mixed method. Questionnaire, observation form and interview form were prepared as data collection tools. The data collection lasted 4 weeks.A descriptive analysis method was chosen for the analysis of the data. In this process, the SPSS Statistics 22 package program and the Microsoft Excel Office 365 program were used.According to the data obtained from the research results, it is concluded that the course contents of the EBA are generally adequate. The students expressed that they liked the presentation of the subjects from the EBA and they found it interesting. Having visual materials such as video, animation and picture in Eba has made it easier for students to learn. According to the data obtained from the teachers, the videos and activities included in the EBA are thought to be advantageous for the permanent learning of the students. In addition, according to teachers and students, EBA is easy to use.Keywords: Education İnformatics Network, Secondary School, Social Studies, İn-Lesson Status, Success Levelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokullarda Eğitim Bilişim Ağı`nın (EBA) incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of Education Informatics Network in secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmEducation Information Network
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid10265034
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563258
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess