dc.contributor.advisor | Sülükçü, Yusuf | |
dc.contributor.author | Kirboğa, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:48:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:48:45Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295099 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, nicel araştırma olup iki grup karşılaştırmasına (deney-kontrol) dayandığı için deneysel niteliklidir. Araştırmada `ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen` kullanılmıştır.Bu araştırma; ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini öğretirken bilgisayar destekli materyal kullanmak ve bu şekilde bir öğretimin noktalama işaretleri kazanımlarına etkisini inceleyip, sonuçlara göre önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma; iki nokta, noktalı virgül, üç nokta, eğik çizgi ve köşeli parantez ve bu işaretlerin belirli işlevleri ile sınırlı tutulmuştur. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yıllarında Konya ili Karapınar, Kadınhanı, Meram ve Karatay ilçelerinde öğrenim gören 144 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 72'si deney grubunda, 72'si kontrol grubunda olup gruplar rastgele seçilmiştir. Araştırmada veri toplamak için, araştırmacı tarafından uzman ve öğretmen görüşleri alınarak hazırlanan `Noktalama İşaretleri Başarı Testi Uygulaması`, `Noktalama İşaretlerini Kullanarak Mektup Yazma Uygulaması` ile `Noktalama İşaretleri Kaldırılmış Metni Yazdırma Uygulaması`ndan yararlanılmıştır. Toplanan veriler incelenmiş, gerekli analizleri IBM SPSS Statictics 22 programında, `Bağımsız T-Testi, Eşleştirilmiş T-Testi, One-Way ANOVA ve Betimsel Testler` kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada kullanılan noktalama işaretleri her uygulama için ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Noktalama işaretlerinin öğrenilmesinde cinsiyet ve günlük kitap okuma süreleri arasında farklılık olup olmadığı ve grupların ön test-son testlerinin farklılık gösterip göstermediği tablolar hâlinde verilmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; yazdırma uygulamasında, grupların son testleri arasında deney grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür (t(127,827)=-7,497; p=,000, p<0,05). Mektup yazma uygulamasında grupların son testleri arasında kontrol grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür (t(142)= 5,391; p=,000, p<0,05). Başarı testinin uygulamasında grupların son testleri arasında deney grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür (t(137,077)= -13,223; p=,000, p<0,05Anahtar kelimeler: 1. Türkçe Öğretimi, 2. Yazma Becerisi, 3. Noktalama İşaretleri, 4. Bilgisayar Destekli Öğretim | |
dc.description.abstract | This is a quantitative research and it is experimental because it is based on a comparison between two groups (test-control). `An experimental design with pretest-posttest control groups` was used in this research. This research was done with the aim of advising depending on the results by using computer assisted materials for teaching punctiation marks to 5 th grade students and by examining the effect of tihs teaching style on the learning out comes. The research was limited to colon, semicolon, triple dot and square brackets and specific functions of these.Teh research was done on 144 students who study in Karapınar, Kadınhanı, Meram, Karatay/Konya in 2018-2019 educational years. 72 students were in the test group and 72 students were in the control group and these groups were chasen randomly.In the research, `Punctuation Marks Achievement Test Application`, `Writing a Letter Using Punctiation Marks Application`, `Writing a Text Having No Punctuation Marks Application` were used by taking experts' and teachers' opinion in order to gather data. The gathered data was examined, necessary analysis were done using IBMM SPSS Statistics 22; Independent T-Test, Paired T-Test, One-way ANOVA and Descriptive Analysis.The punctuation marks used in the research were evaluted one by on efor each application. If there is a difference between gender and daily reading span and whether the pretests and posttests of the groups differ in teaching punctuation marks were given as charts. When we take a look at the research results, in writing application there is a significant statistical difference on behalf of the test group among the post tests of the groups (t(127,827)=-7,497; p=,000, p<0,05). In letter writing applications, between the posttests of the groups, there is a significant statistical difference on behalf of the control group (t(142)=5,391; p=,000, p<0,05). In the application of the achievement test, among the postests of the groups there is a significant statistical difference on behalf of the test group (t(137,077)=-13,223; p=,000, p<0,05). Keywords: 1. Turkish Teaching, 2. Writing Skill, 3. Punctuation Marks, 4. Computer aided insruction | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli noktalama işaretleri materyallerinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretleri kazanımlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer asisted punctuation mark materials on the learning outcomes of punctuation marks of middle school 5 th (fifth) graders | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10268329 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581949 | |
dc.description.pages | 185 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |