Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, İbrahim
dc.contributor.authorSari Korkmaz, Fadime
dc.date.accessioned2020-12-10T12:48:43Z
dc.date.available2020-12-10T12:48:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295080
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Kur'an'ı Kerim öğretiminde uygulanacak yeni yöntem ve tekniklerle verimli ve hızlı öğrenmeyi sağlayacak bir öğretim sistemi geliştirmektir. Bu ses temelli ve gruplama sistemidir. Ayrıca çalışma kapsamında, bu sisteme uygun bir öğretim materyali geliştirilecektir.Araştırmanın modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan `eylem araştırması` deseni benimsenmiştir. Araştırmamız 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde yapılmıştır. Araştırma Kırşehir TEV Zahide Zehra Garring Ortaokulu 5. sınıf A ve B şubelerinde, birine ses temelli diğerine de klasik sistemle öğretim yapılmıştır. Deney ve kontrol grubu olarak belirlenen gönüllü öğrencilere, öncelikle öntest uygulanmış daha sonra son test uygulanarak bulgular elde edilmiştir. Araştırma analizinde `Tekrarlı Ölçümler Varyans Analizi` kullanılmıştır.Araştırmamızın sonucuna göre Kur'an-ı Kerim'i daha verimli ve hızlı öğretmesinden dolayı ses temelli öğretimin daha başarılı olduğu görülmüştür. Bunun için ses temelli öğretim çalışması alandaki araştırmacı ve öğretmenlere tavsiye edilir.Anahtar Kelimeler: Kur'an öğretimi, Kur'an öğretiminde yöntem, Klasik öğretim yöntemi, ses temelli öğretim yöntemi.
dc.description.abstractThe aim of this research is to develop a new system of teaching that will provide the efficient and fast teaching of the Quran with new methods and techniques. The system is based on sound-teaching and grouping. In addition, a study-oriented teaching material will be developed based on this new system. The method of the research is based on action research, which is a part of the qualitative methods. The research took place in the spring term of 2018 - 2019 academic year in Tev Zahide Garring secondary school in Kirsehir. The research was applied for 5th-grade students in 5A and 5B classes, where the new system of teaching was applied for one class and classical system of teaching was applied for the other. The experiment was applied to the voluntary students in the experimental and control groups, where the pretest and post-test design was applied to obtain result. The research analysis was based on `Repeated Measures Anova`. As a result of this research, the sound-teaching system seems to be more successful to learn the Quran. Thus this system is recommended to other teachers and researchers in the field of the study. Key words: Quran teaching, Quran teaching method, Classical system, sound-based teaching system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSes temelli ve gruplama sistemli Kur`an-ı Kerim öğretimi
dc.title.alternativeTeaching Qur'an with voice- based grouping system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPhonics based sentence method
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmGrouping model
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid10265568
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563418
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess